Inköpsansvarig

Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Intra Materialhantering AB och Swedmach Logistics AB är företag som med hög kompetens utvecklar, importerar, lagerhåller och marknadsför moderna och ergonomiska utrustningar för materialhantering. Affärsidén är att leverera produkter som har hög kvalitet med bästa funktion och prestanda till konkurrenskraftiga priser, ha korta leveranstider och skapa partnerskap med våra kunder. Huvudkontoret och 8500 kvm stora lager ligger strategiskt på bästa geografiska läge i Trelleborg för snabba och säkra leveranser över hela Europa.

Om jobbet som inköpsansvarig:

Rollen erbjuder en mix av strategiskt och operativt inköpsarbete. I ditt dagliga arbete ingår bland annat prognosarbete, inköp industriprodukter. Du ansvarar fullt ut för avtal med våra leverantörer och gör regelbundet din utvärdering av materialflödet och producenter. Ansvarar för nyckeltal knutna till din roll samt är delaktig i den årliga budgetprocessen.

Kunden söker en inköpsansvarig med ansvar för inköp. Du välkomnas till att få huvudansvaret för inköp av utländska produkter från främst Asien, du ska således kunna tala engelska och svenska flytande. Vi söker en noggrann och affärsintresserad kalkyl- & inköpsansvarig.

Mer om rollen:

Operativ och delvis strategisk inköpsansvarig med utbildning och erfarenhet.
Goda tekniska kunskaper.
Kunskap/erfarenhet om uträkning av FIFO-priser/inköpspriser.
Kunskap/erfarenhet av tull-arbete, tull-klassificeringar m.m. (KRAV)
Krav på goda kunskaper i Excel.
Krav på flytande svenska och engelska (tal och skrift.)


För att lyckas i rollen tror vi att du har flera års erfarenhet av inköpsarbete. Vi vill att du ska vara affärsmässig, ha goda förhandlingserfarenheter samt att du är duktig på att hantera och utveckla leverantörsrelationer. Du gillar öppenhet, samarbete och korta beslutsprocesser. Du har ett eget driv och vill vara med och förbättra. Vi förutsätter att du har god IT-vana inom office, affärssystem och systemstöd t.ex. planeringsverktyg. Du behöver B körkort då tjänsten.

Meriterande egenskaper:

Meriterande med erfarenhet från industribranschen.
Meriterande med erfarenhet av containerhandel.
Meriterande med kunskap i Visma Business.
Meriterande med erfarenhet av inventering (projektansvar).
Trivs i ett öppet kontorslandskap med nära kontakt med alla sina kollegor.


Tjänsten innebär ett helhetsansvar för inköpsprocessen med uppdrag att ta vårt logistikflöde och vår supply chain till nästa nivå.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

För frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på fredrik(@)kraftsam.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kraftsam Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Karlbergsvägen 77
None

Postadress

Karlbergsvägen 77
Stockholm, 11335

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024