Inköpsansvarig

Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker en inköpsansvarig på heltid till attraktiv kund i Solna för start omgående med uppdragslängd tom sista augusti 2023. Är du nyexaminerad jurist eller har minst två års arbetslivserfarenhet som inköpare och söker nya utmaningar? Drivs du av förhandlingar av nya avtal? Skulle andra beskriva dig som ansvarstagande, kommunikativ och proaktiv i ditt arbetssätt? Låter det som du? Välkommen med din ansökan redan idag!

Du kommer som inköpare vara huvudsaklig kontaktperson mot konsulter och marknadstjänster. Du arbetar med ett brett nätverk och har kontakt med övriga delar av verksamheten. Du är ansvarig för en inköpsportfölj och förhandlar för att se till att alla inköp är i linje med definierade strategier med syfte att optimera totalkostnader. Kunden har stort fokus på kostnadsbesparingar och mycket av arbetet kommer att innebära att effektivisera och förhandla nya avtal. Du hanterar och ansvarar för hela produktens livscykel och har god förståelse för flödet i processerna. Vidare kommer du att få bidra med att implementera processeffektiviseringar och driva gemensamt beslutade kostnadsbesparingar utöver det dagliga arbetet mot beställarna. 




Ansvarsområden
Implementera processeffektiviseringar och driva gemensamt beslutade kostnadsbesparingar utöver det dagliga arbetet mot beställarna
Ha det övergripande ansvaret för konsulter och marknadstjänster
Förhandla fram nya avtal samt uppdatera befintliga med fokus på kostnadsbesparingar




Kvalifikationer
 Juristexamen eller ha arbetat med indirekt inköp i ca 2 år
 Flytande kunskaper i svenska och engelska är ett krav för tjänsten. 

Som person är du drivande, kravställande, affärsmässig och resultatorienterad. Rollen som inköpare kräver att du är stresstålig och kan hålla ett högt arbetstempo. Då man samarbetar blocköverskridande med sina kollegor är det av stor vikt att du har en god samarbetsförmåga och helhetstänket genomsyrar ditt arbete. Du har en god förmåga att arbeta proaktiv och alltid arbeta utifrån företagets affärsmässiga mål. 



Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2023
  • Ansök senast: 26 maj 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

Operativ inköpare till Göteborg

Operativ inköpare till Göteborg

25 november 2024