inköpsansvarig

inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Som inköpsansvarig hos TSS har du möjligheten att vara en nyckelspelare i vår organisation och påverka utvecklingen av våra inköpsprocesser och strategier. Du kommer att ha en central roll i att säkerställa effektiva inköp, starka leverantörsrelationer och kostnadseffektiviseringar, samtidigt som du bidrar till vårt övergripande uppdrag att leverera säkra och hållbara lösningar inom life science-branschen. 

Hos TSS fokuserar vi på att göra en positiv inverkan på vår värld för kommande generationer. Vi arbetar inom ramen för FNs hållbarhetsmål, där vi anser att vi kan göra störst inverkan. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö och möjligheten att vara en del av ett framstående företag som är dedikerat till att göra skillnad inom life science. Vi månar om att vi mår bra på jobbet, vi vill ha en god företagskultur där medarbetarens mående är viktigt och att vi också har kul.

Vi tror på samarbete. Vår förmåga att leverera framgång bygger på de nära relationerna vi har med våra kunder och partners. Vi är innovativa. Det är vad våra kunder förväntar sig av oss, och det är vad som motiverar oss varje dag på jobbet. Vi levererar kvalitetsprodukter och tjänster som våra kunder kan lita på, varje dag. Vi strävar efter hållbarhet genom att minimera vår miljöpåverkan och skapa en mer hållbar framtid för kommande generationer.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Om du är redo att ta dig an utmaningen och forma framtiden för inköpsfunktionen hos TSS, ser vi fram emot att höra från dig.



Ansvarsområden
Bygga upp rollen som inköpsansvarig och implementera effektiva inköpsprocesser och rutiner.
 Utveckla och förbättra inköpsstrategier samt driva projekt inom inköpsområdet.
 Bedöma och kvalitetssäkra leverantörer, förhandla avtal och identifiera kostnadsbesparingsmöjligheter för både direkt och indirekt materiel.
Analysera inköpsdata och använda den för att fatta välgrundade beslut.
Etablera och upprätthålla starka relationer med leverantörer och interna intressenter.




Kvalifikationer
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
Gedigna kunskaper inom inköp.
Erfarenhet av att utveckla och förbättra inköpsstrategier samt driva projekt inom inköpsområdet.
Förmåga att bedöma och kvalitetssäkra leverantörer, förhandla avtal och identifiera kostnadsbesparingsmöjligheter.
 Erfarenhet av att analysera inköpsdata och använda den för att fatta välgrundade beslut.
Kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
Relevant högskoleutbildning eller motsvarande inköpsutbildning.

Vi ser det som meriterande om du också har:
Erfarenhet av inköp av elektronikkomponenter gärna inom medicinteknisk industri eller en liknande bransch.
 Kunskap om relevanta inköpslagar, regleringar och etiska riktlinjer inom medicintekniska branschen.




Om företaget
I mer än 30 år har TSS varit i framkant när det gäller innovation inom temperaturhanteringslösningar, och vi säkerställer säker leverans av läkemedel till patienter över hela världen. Genom ett nära samarbete med branschens mest respekterade företag inom life science är vi stolta över vår roll i att underlätta säker och hållbar leverans av läkemedel från start till mål.

Vår mission och vision:
Många företag beskriver sitt arbete som "kritiskt för verksamheten", men när det gäller att säkerställa säker leverans av läkemedel kan insatserna inte vara högre. TSS har en unik inriktning på att utveckla verktyg som branschen förlitar sig på för att övervaka och analysera tillståndet för sina försändelser vid varje steg, från bulktransport till enskilda doser i kliniska prövningar.
Vår mission är att omvandla sättet som den globala life science-branschen genomför denna process på genom att erbjuda lösningar som ger total överblick över varje steg i läkemedlets resa - och insikter som gör den resan mer effektiv och hållbar.

Vår vision är en värld där varje läkemedel som levereras till en patient kan garanteras vara säkert - tydligt, enkelt och transparent.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 30 juni 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024