Inköpsansvarig

Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Mo Gård är ett stiftelseägt idéburet kunskapsföretag med 75 års samlad erfarenhet och specialiserad kompetens kring kommunikation, kombinerade funktionsnedsättningar och utmanande uttryckssätt. Vi erbjuder insatser enligt LSS till personer med kombinerade funktionsnedsättningar som har behov av anpassningar kring kommunikation och miljö. Mo Gård bedriver grupp- och servicebostäder samt dagliga verksamheter i Uppland, Stockholm, Södermanland, Östergötland och Skåne. Vårt fokus är alltid att se ur individens perspektiv. Genom kompetens, respektfullt bemötande, anpassning och omsorg skapar vi på Mo Gård förutsättningar till ett gott liv. Mo Gårds kärnvärden är Engagerade, Kreativa och Trovärdiga. Har du erfarenheten och kompetensen som krävs för att säkerställa högsta kvalitet för inköp och investeringar? Då kan rollen som Inköpsansvarig på Mo Gård vara din nästa spännande utmaning!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Rollen som Inköpsansvarig är ny på företaget och det kommer innebära ett övergripande ansvar för inköp och upphandling från behov till avtalsskrivning. Du kommer ha en nyckelroll för att driva och bygga upp processer för inköp och upphandling. Du kommer att genomföra egna upphandlingar, verka som ett stöd i organisationen för inköp och upphandling samt säkerställa att vi fullföljer våra rutiner. Du kommer även arbeta med uppföljning av våra avtal. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att upprätthålla och stärka våra höga standarder för kvalitet och hållbarhet. Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att påverka och göra skillnad.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Att identifiera och analysera inköpsbehov för samtliga avdelningar och projekt inom organisationen.
- Utveckla och implementera inköpsstrategier.
- Skapa och upprätthålla långsiktiga relationer med leverantörer som delar våra värderingar.
- Arbeta tätt tillsammans med verksamheten för att förstå deras krav och behov och säkerställa att inköpen stödjer verksamhetens mål.

Din profil


- Eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller motsvarande arbetserfarenhet.
- Minst 3 års erfarenhet av ledande befattningar inom kvalificerat inköpsarbete.
- Djup förståelse för inköpsprocesser, leverantörsrelationer och förhandlingsteknik.
- Erfarenhet av att driva och leda förändringar för utveckla inköpsområdet.
- Goda kommunikationsfärdigheter, både skriftligt och muntligt.
- Du har mycket god vana att arbeta med Excel.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad och noggrann samt har en god förmåga att skapa relationer. Du bör vara flexibel och kunna anpassa dig efter ändrade omständigheter, där du snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Vi förväntar oss att du är självgående och har en stark vilja att uppnå resultat. Du bör också ha utmärkta kommunikationsfärdigheter och kunna kombinera tydlighet med pedagogik. Dessutom ser vi att du besitter en stark analytisk förmåga. Rollen som inköpsansvarig hos oss kräver att du har en strategisk arbetsmetod och är drivande i de uppdrag du ansvarar för.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på 0739252586 eller på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2023
  • Ansök senast: 30 september 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024