Inköpsansvarig

Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren och självgående inköpsansvarig som är van att arbeta självständigt. Du är en initiativtagande person som trivs med att ha kontakt med leverantörer och tillverkare, och har en stark kommunikativ förmåga på både svenska och engelska.
Som inköpsansvarig kommer du att ha ansvar över hela inköpsprocessen, från att förhandla och skriva kontrakt till att hantera och följa upp beställningar. Du kommer att ha en central roll i att förstå och optimera både förhandlings- och tillverkningsprocesser, och din universitetsutbildning som ingenjör eller logistiker kommer att vara till stor nytta för att hantera dessa komplexa processer.

Ditt arbete kommer också att involvera att överse hela logistikkedjan och att optimera PLM (Produktlivscykelhantering) och ERP (Företagsresursplanering) system. Du kommer att samarbeta nära med ingenjörer för att säkerställa en optimal logistik- och inköpsprocess.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta globalt och internationellt, då en del av våra leverantörer och tillverkare finns utanför Sverige. Din förmåga att kommunicera effektivt på både svenska och engelska kommer att vara avgörande för att lyckas i rollen som inköpsansvarig.

Vi erbjuder en spännande och utmanande arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du kommer att vara en viktig del av vårt inköpsteam och få möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansvarsområden
Hitta, utvärdera och utveckla vår leverantörsbas
Kontinuerlig utveckling av leveransprocesser
Granskning och samarbeten med globala leverantörer
Kostnadsminskningsprojekt
Var en del av utvecklingsteam redan i tidiga utvecklingsstadier
Genomför integration av nya produkter på fabriksplatser
Stöd vid utveckling av logistiksystem




Kvalifikationer
Universitetsutbildning inom logistik, ekonomi eller ingenjör
Mycket bra svenska och engelska




Erfarenhet
Minst 3-5 års erfarenhet av inköp- och logistikprocesser.

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2023
  • Ansök senast: 7 november 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024