Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Växjöbostäder AB är, genom fusionering av två kommunala bostadsbolag, ett nybildat bolag och ett av de
15 största fastighetsbolagen inom allmännyttan i Sverige. Bokfört värde på vårt fastighetsbestånd är 3,1 miljarder
kronor och vi beräknar omsätta 380 miljoner kronor 2014.

Arbetsbeskrivning
Rollen som Inköpsansvarig på Växjöbostäder är nyinrättad vilket innebär att du kommer att vara ansvarigför att utarbeta och implementera nya rutiner, processer och systemstöd inom inköp, lager och logistik.

Inköpsansvarig fungerar som ett stöd till fastighetsavdelningen i samband med upphandlingar. Konkret innebär det att
inköpsansvarig deltar vid framtagning av handlingar samt förhandling och kontraktsskrivning med leverantör/entreprenör.

Inköpsansvarig ansvarar vidare för verksamhetsplanering, mål och policys för inköpsverksamheten. Intern kontroll och
uppföljning av att samtliga upphandlingar och avtal följer LOU är andra arbetsuppgifter.

Du är direkt underställd och rapporterar till fastighetschefen.

Vem är du?
Du har en relevant akademisk utbildning och kvalificerad flerårig arbetliverfarenhet inom inköp, lager, logistik eller
liknande.

För att vara aktuell för tjänsten måste du ha utbildning i LOU och gärna också tidigare ha arbetat med offentliga upphandlingar. Det är meriterande om du även har erfarenhet av upphandlingar i fastighetsbolag.

Du har även erfarenhet av processorienterad verksamhet och arbete med ständiga förbättringar enligt Lean, Six Sigma
eller liknande. Erfarenhet av Avtal för fastighetsförvaltning (Aff) är meriterande.

Som person klarar du av att kommunicera på ett tydligt sätt samtidigt som du har lätt för samarbete med många olika aktörer. Du är engagerad, självgående och affärsmässig.
Du är dessutom kundorienterad, med hög känsla för service och kvalitet. Slutligen är du en person som tar initiativ till
förbättringar och levererar i utsatt tid.

Kontaktperson

För mer information om tjänsten eller din ansökan ber vi dig kontakta Experis rekryteringskonsult Sara Williamsson på
telefon 0470-74 55 82. Urval sker löpande så vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 23 maj 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Startegisk inköpare mekanik

Startegisk inköpare mekanik

31 oktober 2024

Junior Planner to Assortment

Junior Planner to Assortment

31 oktober 2024

31 oktober 2024