OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköpsansvarig Vi har uppdraget att rekrytera en Inköpsansvarig till Nordic Hotels i Stockholm AB (Nordic), ett dynamiskt och expansivt företag, beläget i centrala Stockholm. Nordic driver Nordic Light Hotel, Nordic Sea Hotel och Absolut Icebar Stockholm.Nordics affärside är att genom design, omtanke och tillgänglighet ge upplevelser att ta med sig och längta tillbaka till.På Nordic är idag 250 medarbetare verksamma, vilket motsvarar 180 heltidstjänster.Nordic är ett mångkulturellt företag med medarbetare från 40 länder.Nordic är ett ungt företag med korta beslutsvägar.Att arbeta som Inköpsansvarig innebär ett omväxlande arbete med ett stort handlingsutrymme och stora möjligheter att påverka inköpsfunktionens utveckling. I rollen som Inköpsansvarig kommer Du att arbeta med hela inköpsprocessen från utvärdering av leverantörer till förhandling och avtalsskrivning.Du ansvarar för att Nordics upphandlingar sker på ett affärsmässigt sätt med långsiktig lönsamhet.Du har vidare ett övergripande ansvar för logistik, varuflöden och lager. Du har erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete och en mycket god förhandlingsförmåga.Det är meriterande med erfarenhet från detalj- och dagligvaruhandeln.Du är van vid att arbeta i en mycket dynamisk miljö och van att administrera flera löpande projekt samtidigt.Du har företrädesvis en akademisk utbildningsbakgrund alternativt en eftergymnasial utbildning. I rollen som Inköpsansvarig är det viktigt att Du är driven, affärsmässig, självständig och resultatinriktad.Du är vidare organiserad och analytisk.Du är social har förmågan att bygga och vårda relationer, med såväl leverantörer som interna kontakter. Prodiem AB är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat inom ekonomi- och löneområdet.Vi har tre verksamhetsområden; rekrytering, konsulter och outsourcing.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134