Inköpsansvarig

Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Inköpsansvarig
Till en av våra kunder – en mycket spännande FMCG-koncern söder om Kristianstad - letar vi nu efter någon som kan ta ansvar för inköp på både strategisk och operativ nivå.


Ansvarsområde
Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att driva och utveckla inköpsarbetet. Du utvecklar, förankrar och implementerar inköpsstrategier och levererar kostnadsbesparingar och effektiviseringar.


Dina främsta arbetsuppgifter:
Förhandling och avtalsskrivning
LEAN-arbete
Riskspridning genom att förhandla med olika leverantörer
Projektledning
Utveckla och förbättra rutiner inom inköp baserad på olika säkerhets och kvalitetscertifieringar
Ansvara för företagets budget, analyser och rapportering



Dina kvalifikationer
Du har universitet/högskoleutbildning inom ekonomi / inköp och minst 5 års erfarenhet från en liknande tjänst inom ett producerande företag, gärna FMCG. Du behärskar engelska i tal och skrift, har goda kunskaper i Excel och Powerpoint och gärna erfarenhet av affärssystemet M3.

Vem är du?
För att lyckas i jobbet tror vi att du har både en helhetssyn och en förmåga att se detaljer. Du brinner för att utveckla och optimera processer och har bred social kompetens. Du är en duktig analytiker som kan tolka, utvärdera och lösa komplexa frågeställningar.


Som person är du resultatinriktad, strukturerad och kommunikativ. För att trivas på företaget måste du vara trygg i dig själv och trivas i ett högt arbetstempo. Att samarbeta och skapa goda resultat tillsammans med andra är en av dina viktigaste drivkrafter. Du är professionell och affärsmässig.


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse.

Kontakt och ansökan
Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin 0733-763 988.


Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Dahlin
040-23 24 90
Per Nobäck
0766-351464
Rekryterare Pernilla Bastholm
0708-701114
Per Nobäck
+46 766 351464
Gerhard Fransson
0708-77 28 16
Karin Dahlin
040 23 24 90
Gerhard Fransson
040-23 24 90
Rekryteringskonsult Gerhard Fransson
0708-772816

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Standby Workteam AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2020
  • Ansök senast: 14 juni 2020

Besöksadress

Lilla Nygatan 11
None

Postadress

Lilla Nygatan 11
MALMÖ, 21138

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024