Inköpsansvarig

Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med från start och bygga upp inköpsfunktionen i ett företag i stark tillväxt?

Axentia är ett spännande bolag, med en spännande historik och framtid som erbjuder dig som medarbetare hög kompetens och kunskap i kombination med mycket hjärta. Ta chansen att få växa med ett av Sveriges mest intressanta bolag!
Vi letar efter dig som trivs med att jobba i en snabb föränderlig miljö i ett företag i stark tillväxt och med många parallella fokus inom inköpsområdet.
Tjänsten är nyinrättad vilket gör att du får vara med från start och förväntas utveckla och driva inköpsfrågorna både på en operativ och strategisk nivå.

Rollens övergripande syfte är att identifiera och driva igenom besparingar och effektiviseringar inom inköp. I rollen är man ansvarig för att genomdriva en grundlig analys av nuläget gällande samtliga former av inköp och avtal, för att sedan bedriva förbättrings samt effektiviseringsarbete. Vidare ansvarar man för att sätta strukturer och inköpsprocesser, att förhandla och skriva avtal samt att sätta en långsiktig plan för inköpsfunktionen.
Ett viktigt fokus kommer vara att fortsätta bibehålla de goda relationerna som Axentia har med sina leverantörer idag men även att vidareutveckla dem och vid behov finna nya bra samarbetspartners.

Du kommer att arbeta nära både VD, Produktionschef och Försäljningschef samt samarbeta med övriga medarbetare inom dessa funktioner. Till att börja med kommer du främst vara ett stöd till Produktionschefen i diverse inköpsfrågor kopplade till försäljningsprognoser och produktionsplanering.

Du rapporterar till VD. Placeringsort Linköping.

För att lyckas i denna tjänst behöver du tidigare ha arbetat med operativt och strategiskt inköp och då gärna inom en bredd av produkter och tjänster. Du behöver ha tidigare erfarenhet av att etablera och utveckla processer inom inköp och ha en god kunskap och förståelse för att analysera samt skriva inköpsavtal och kontrakt. Det är även meriterande om du tidigare har byggt upp en inköpsfunktion och då gärna med ett hållbarhetsperspektiv.

Lämplig utbildningsnivå är minst treårigt gymnasium alternativt högskola med lämplig inriktning eller annan likvärdig utbildning inom inköp.
Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska. Kan du flera språk är det meriterande. Du är också en van användare av Officepaketet.

För att trivas hos oss så bör du som person vara ödmjuk och flexibel i ditt förhållningssätt. Vi ser även att du har en god socialkompetens och är affärsmässig, proaktiv, strukturerad, noggrann och analytiskt lagd. Dessutom behöver du vara bra på att arbeta både självständigt och tillsammans med andra för att nå resultat.
Vi är stolta över vårt team och vår produkt, det vill vi att du också ska vara!

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan till paverka.nu. Sista ansökningsdag är den 7 december. Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Om du har några frågor får du gärna kontakta rekryteringskonsult Maja Fundberg, maja.fundberg@paverka.nu eller Karin Danvall, karin.danvall@paverka.nu .

Headquartered in Mjärdevi Science Park, Linköping, Sweden, Axentia creates and develops cutting edge Display Systems for the public transport sector as well as cost-effective Alarm Systems for rescue organizations. With over 15 years of experience and a dedicated staff, Axentia has become a major player in these business areas.
Axentia has a unique competence in low power electronics design, mobile network communication and FM data broadcasting which are corner stone technologies in our product portfolios.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Axentia Technologies AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2020
  • Ansök senast: 7 december 2020

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024