Inköpsansvarig

Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Rollen

På ett proaktivt och utvecklingsriktat sätt förväntas du tillsammans med övriga funktioner nå en kostnadseffektiv materialanskaffning i ett helhetsperspektiv avseende produktkvalitet, inköpspris, ledtider och systemstöd. I din roll är du fullt ansvarig och delaktig i hela processen från inkommande detaljer och färdiga produkter till utvärdering och utveckling av avtal, samarbetspartners och leverantörer globalt.

För att klara rollen behärskar du alla faser i en inköpsprocess och driver såväl operativa som strategiska frågor, så som inköp, inköpsutveckling, leverantörsbedömningar och affärsförhandlingar.

Du sätter ett stort värde på att utveckla bra affärsmässiga relationer med leverantörer och samarbetspartners som skapar goda förutsättningar för att vidareutveckla inköpsaffären och skapa bättre villkor. Du förväntas att arbeta strategiskt, vara initiativtagande och inspirerande i det pågående förändrings- och utvecklingsarbetet (för att nå satta mål 2025).

Erfarenheten

Vi vill att du ska lyckas hos oss! Vi brinner för vår verksamhet och ställer höga krav på oss själva och varandra. Vi ser därför att du har minst 5 års internationell erfarenhet från strategiskt inköp och erfarenhet ifrån strategisk affärsutveckling från olika miljöer och kulturer. Du har också en relevant högskoleutbildning inom industriell ekonomi eller teknik.

På Separett arbetar vi tvärfunktionellt med många interna och externa kontakter och relationer, därför är det viktigt du skapar förutsättningar för bra samarbeten och öppen dialog. Därmed tror vi att du ser dig som en såväl engagerande som affärsmässig lagspelare som trivs i samverkan med andra. Vi vill ständigt utvecklas och för att lyckas med det krävs det att vi har modiga medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och strategier.

Som ansvarig hos oss har du ett affärsinriktat, coachande ledarskap och en god förmåga att utmana och driva både dina kollegor och inköpsfunktion framåt. Du är en god kommunikatör och är trygg i att agera i mindre såväl större affärssammanhang.

Lockas du av utmaningen? Då är du varmt välkommen med din ansökan!
Vid denna rekrytering samarbetar vi med HR-strateg i Jönköping. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig konsult Henrik Hallström på 073-545 28 88. Välkommen att skicka in din ansökan senast 6 december.

Om Separett
Separett AB med visionen att bidra till en högre livskvalitet för de många. I över 40 år har det svenska familjeföretaget Separett utvecklat vattenfria toalettlösningar med syftet att öka livskvaliteten, underlätta vardagen och göra den mer bekväm för alla.

Separett AB grundades 1976 och idag används Separett produkter över hela världen. Separettt produkter gör det möjligt att spara vatten till något mer värdefullt än att spola bort sitt avfall med. Idag lever 2 miljarder människor utan tillgång till en grundläggande toalettlösning - det är 2 miljarder för många. Tillsammans med olika organisationer har Separett bidragit med vattenfria toaletter till så gott som alla kontinenter.

Separett med 30 anställda har dotterbolag i Finland och USA, omsätter drygt 90 MKR och uppvisar 8% vinst. Läs mer på www.separett.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR Strateg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 november 2020
  • Ansök senast: 20 december 2020

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024