Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett internationellt företag med stora utvecklingsmöjligheter? Trivs du med att arbeta i i ett engagerat team, där din kompetens och noggrannhet kommer att spela en avgörande roll? Har du kompetens inköp och är en lagspelare, så kan detta vara jobbet för dig!
CBRE är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare delar dem.
I den här rollen blir du ansvarig för att hantera inköp av varor & tjänster för service av fastigheter, anläggningar och projektledning, på uppdrag av vår kund inom datacenters.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvarig för att utforma och implementera inköpsstrategier och upphandlingsplaner för att stödja verksamhetens kundstrategier och mål
Tar fram förslag, förhandlar och underhåller kontrakt och andra affärsdokument till stöd för inköp av varor och tjänster. Inkluderar kontraktsadministration och efterlevnad av kundens policyer och juridiska krav och efterlevnad
Hanterar processen för uppsägningar, förfallodatum, förlängningar och förnyelser
Hanterar kundens program för hantering och utveckling av leverantörer
Utformar och hanterar RFP-processerna för att stödja programmets mål och krav
Andra uppgifter kan tillkomma

Kvalifikationer, utbildning och erfarenheter
Minst 5 års erfarenhet av upphandling av MRO, tjänster och leveranser i olika branscher Demonstrerad erfarenhet av kontraktsadministration, kontraktsförhandling, kvalitetssäkring och upphandlingshantering
Erfarenhet av att implementera lösningar för e-upphandling
Förmåga att skapa och utveckla goda kundrelationer
God organisationsförmåga, ordning & reda råder
Behärskar användningen av Microsoft Office och vana att arbeta med olika verktyg och system
Kunskap om databasrapportering
Mycket goda kunskaper i engelska, såväl skriftligt som muntligt

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker efter dig som har ett stort kundfokus, som är social och noggrann i ditt arbete. Du är handlingskraftig, en initiativtagare och van att självständigt ansvara för och lösa uppkomna problem. Du känner stolthet i ditt yrke och tar ansvar för din och teamets leverans.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Luleå och start efter överenskommelse.
Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Vi är stolta över att LinkedIn 2017 utsåg CBRE till ett av världens 20 bolag där talanger helst vill arbeta och att Forbes 2018 valde ut CBRE till en av de bästa arbetsgivarna för kvinnor. CBRE har också blivit rankad #1 inom Real Estate i Fortune Magazines World’s Most Admired Companies för 2019, vilket vi är mycket glada över. Vi tror att vårt medvetna arbete kring vår företagskultur och People Management bidragit till denna utnämning!
Känns denna roll intressant, då är du varmt välkommen med din ansökan. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 2021-04-19. Vi vill att du ansöker med CV och personligt brev på engelska
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta: Eleanor Meade, Talent Acquisition Partner, +44 (0) 7825034399
CBRE är världens största kommersiella fastighets- och investeringsföretag. På CBRE är vår passion att leverera marknadsledande fastighetsrelaterade tjänster som bidrar till våra kunders framgång! Våra ca 100 000 anställda hjälper investerare, fastighetsägare och hyresgäster via våra cirka 530 kontor över hela världen och omsatte 2020 23,8 miljarder dollar. CBRE Global Workplace Solutions (GWS) är ett affärsområde inom CBRE som levererar integrerade tjänster inom facilities management, projekt och rådgivning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CBRE
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2021
  • Ansök senast: 19 april 2021

Postadress

Rådstugatan 11
LULEÅ, 97238

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024