Inköpsansvarig

Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
CVI Automotive AB i Gnesta söker nu en erfaren inköpsansvarig för att hålla ordning på, och till viss del utveckla, vårt lager av reservdelar till, framför allt, äldre Volvomodeller (1947-1998) men även till Volvo Penta båtmotorer & aquamatic utombordsdrev. Även senare Volvomodeller blir allt mer viktiga.

Har du god erfarenhet av inköp samt ett utbrett teknikintresse, gillar att jobba i mindre sammanhang där man får ta tag i allt som rör företagets bästa, högt som lågt - då ska du läsa vidare! 

CVI Automotive är ett litet och lönsamt e-handelsbolag med hela världen som arbetsfält. Hos oss är det en familjär stämning där alla hjälps åt för att varje dag överträffa kundens förväntningar.

Som inköpare hos CVI Automotive AB ligger fokus på att ha mycket bra kontroll över leverans- och ledtider hos de olika leverantörerna samt hög kvalitet. Målet måste vara att hela tiden ha lagersaldon fyllda till minst 95%.  
 



Ansvarsområden
Huvudsakliga arbetsuppgifter som kommer att ingå:


Utskrift av inköpsförslag från leverantörer på löpande basis – vi jobbar med Visma SPCS
Upprättande av förfrågan, utvärderande av offert, förhandling av priser och upprättande av inköpsorder.
Ansvara för att förhandla, aktivt hantera och vidareutveckla våra leverantörsavtal.
Att självständigt driva inköp med fokus på effektivitet och låga kringkostnader såsom frakt eller tull.
Säkra att CVI Automotive ABs inköpsstrategi och rutiner följs och uppfylls.
Hålla ett öga på våra konkurrenters försäljningspriser för att säkerställa att våra inköpspriser är ”rätt”
Ansvara för lagerhållning både hos Orio och på vårt buffertlager i Gnesta.
Hitta och utveckla samarbete med nya leverantörer där detta behövs eller där vi kan dra fördelar




Kvalifikationer
Kvalifikationer:
För den här tjänsten kommer din inställning och dina personliga egenskaper att spela en avgörande roll. Dock behöver du:


ha minst 5 års erfarenhet av att arbeta i ett större bolag, samt några år i mindre bolag
ha eftergymnasial utbildning och erfarenhet inom inköp, ekonomi, logistik eller annat relevant utbildningsområde alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet
ha mycket goda kunskaper inom svenska och engelska i både tal och skrift (ytterligare språkkunskaper i tyska, franska, spanska, finska, polska är givetvis en bonus) 
ha vana av och vilja att arbeta under eget ansvar och med deadlines 
kunna ta egna initiativ, vara mycket noggrann och strukturerad – att kunna jobba långa stunder på detaljnivå är ett måste!
ha god dator- och systemvana
ha körkort


För att bli framgångsrik i rollen som inköpare hos oss trivs du med att driva ditt eget arbete framåt och att leverera resultat enligt tidplan. Som person är du kommunikativ, prestigelös, dock ej utan ambition, har hög energinivå och trivs med att arbeta med många kontaktytor. Vidare tycker du om att bolla idéer och komma med egna initiativ och lösningar som bidrar till förbättring.



Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan redan idag intervjuer och urval sker löpande. Sista ansökningsdag
2021.05.31, för mer information kontakta Rekryteringskonsult Jeanette Walters på mail jeanette.walters@randstad.se

Om företaget
Företaget, som ursprungligen hette Classic Volvo Imports, startades av nuvarande ägare Mikael Sällström i London, England i mars 1988. De första åren kunde vi etablera oss väl då den brittiska ekonomin gick starkt. När det sedan vände nedåt i början av 90 talet fick vi ändra kurs till att börja ta fram många reservdelar i egen regi – nytillverkning med andra ord. Vi flyttade ”hem” till Sverige under 1996 och startade försäljning i Hälsingland 1997. Flytten till mera sydliga breddgrader skedde mellan 2012 och 2014, då vi öppnade en butik vid E4 i Botkyrka. E-handeln har nu, till 99%, tagit över, vilket innebär att större delen av vårt lager ligger hos fd Saab Automobil, numera Orio AB, i Nyköping, varifrån alla order skickas ut till nästan alla världsdelar. Våra större leverantörer ligger mestadels i Sverige, men vi har en hel del i länder som Taiwan, Malaysia,
USA, Storbritannien, Tyskland, Danmark, Italien, Spanien och Slovenien.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2021
  • Ansök senast: 31 maj 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024