OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido söker för kunds räkning en person som ska ansvara för inköpen hos ett stabilt byggföretag som funnits i många år med kontor i södra Stockholm. Du blir ansvarig för att driva och leda inköpsarbetet fr o m att projekt erhålles till dess projektet är färdigställt i sin helhet. I dina arbetsuppgifter ingår följande: I inköpsarbetet följa kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbete enligt BF9K. Medverka i kalkylarbetet i tidiga skeden tillsammans med kalkylator. Driva erforderliga inköp för projekt (konsulter, underentreprenörer och leverantörer). Upprätta AB, ABT, AFU, AFTU, ABM, ABK-kontrakt. Upprätta avtal om fastighetsförvaltning mot föreningen i egenutvecklade projekt och för detta avtal köpa in nödvändiga förvaltnings-entreprenader, tillsammans med arbetschefen. Driva arbetet med strategiskt inköp för affärsområdet och därför upprätta ramavtal. Vara delaktig i arbetet med underhåll och justering av affärsområdets inköpsmallar. Kravprofil - Minst 4-årig gymnasieingenjörutbildning eller relevant akademisk utb. - 5-års arbetslivserfarenhet från entreprenadverksamhet - Goda kunskaper i entreprenadjuridik - Goda kunskaper i projektekonomi och inköp - Förhandlingsteknik - Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska Du är en självgående och driftig person som antagligen har jobbat som byggnadstekniker i byggbranschen och kan produktion. Som person är du är positiv och utåtriktad.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus