Inköpsansvarig för längre uppdrag till internationellt företag

Inköpsansvarig för längre uppdrag till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en inköpsansvarig för vår kunds räkning - en ledande aktör inom energihanteringslösningar.

Här erbjuds du ett spännande jobb i ett internationellt företag med starka värderingar och stort engagemang för innovation, mångfald och hållbarhet. Du rapporterar till Northern Europe Indirect Procurement Manager.
Uppdraget påbörjas i januari 2021 och pågår i ca 8 månader, till slutet av augusti. Det finns också goda möjlighet till tillvidareanställning.

Varmt välkommen med din ansökan, redan idag. Vi önskar din ansökan på engelska.


Om tjänsten
Rollen som inköpsansvarig ligger inom avdelningen för Upphandling och Inköp. Du ansvarar för de viktigaste och mest strategiska leverantörerna och genomför förändringsarbeten och effektiviseringar för att säkerställa hög nöjdhet hos interna beställare och konkurrensfördel för vår kund.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Det övergripande målet för rollen är att via förändringsarbete och projektledning nå uppsatta besparingsmål. Det finns en inköpsdriftsplan och du förväntas leverera dess projekt och identifiera nya initiativ som kommer att öka produktivitet och prestationer för Sverige. Vidare kommer du att samarbeta internt för att säkerställa att lösningar som ska implementeras är i linje med företagets strategi. Du kommer också säkerställa att alla reklamationer och klagomål från intressenter behandlas effektivt samt utveckla och övervaka leverantörsutvecklingsplaner efter behov.

Vem är du?
För att lyckas i denna roll har du stor erfarenhet och kunskap inom arbete med upphandling och Supply Chain processer, från ax till limpa. Du har flera års erfarenhet inom strategiskt inköp och framgångsrikt ledarskap och du besitter med fördel en akademisk examen inom ekonomi eller liknande. Dina erfarenheter av arbete i globala projekt och matrisorganisationer med tvärkulturell erfarenhet är också starkt meriterande. Du har stor erfarenhet från affärssystem så som Coupa, SAP och SSP-SRM och behärskar affärsengelska i både tal och skrift.

Denna roll kräver starkt ledarskap och skicklig kommunikation samt en resultatorienterad och handlingskraftig lagspelare med stor kompetens inom projektledning.
Du är professionell och resultatinriktad med god förmåga att planera och prioritera i en intensiv och föränderlig miljö.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2020
  • Ansök senast: 25 december 2020

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024