OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Noxon utvecklar, säljer, tillverkar och servar dekantercentrifuger som används för att separera partiklar från vätska. Från våra lokaler i Fjärås strax söder om Kungsbacka levererar vi maskiner till kommunala och industriella applikationer över hela världen. Noxon har huvudkontor och tillverkning i Fjärås samt egen representation i Polen och Finland. Sedan 2021 ingår vi i Beijer Tech.
Om rollen
Som inköpsansvarig hos oss är du ansvarig för både vår strategiska och operativa inköpsverksamhet. Du är kommersiellt ansvarig för alla leverantörer och har kontakt med både lokala och globala leverantörer. Du sköter samtliga inköp till företaget, förhandlar priser och villkor samt tecknar avtal. Vidare gör du leverantörsbedömningar och värderingar samt hittar nya leverantörer vid behov, du gör detta antingen själv eller tillsammans med utvecklingsavdelningen. Du arbetar löpande med leveransbevakning, kontering och attest av fakturor. Du är även ansvarig för lagret och för administration av inventering av förråd samt kan agera internrevisor inom ramen för vårt kvalitetsledningssystem mot ISO 9001 och 14001.
Vi är idag 33 medarbetare på kontoret i Fjärås. I rollen som inköpsansvarig rapporterar du direkt till vår CFO.
Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta både med operativt och strategiskt inköp och som trivs i en bred roll på ett mindre bolag. Vi ser gärna att du har en bakgrund från produktion/tillverkande företag och att du har erfarenhet av att jobba med kommersiella frågor där även den tekniska förståelsen är viktig. Du har troligen också en eftergymnasial utbildning med inriktning logistik, inköp, ekonomi eller motsvarande. Du har även mycket goda kunskaper i engelska.
Som person är du självgående och kan effektivt driva ditt arbete framåt, du arbetar strukturerat och löser det som behövs för att komma vidare. Du är prestigelös med en positiv inställning och van att hantera snabba puckar. Grundläggande för att lyckas i rollen är att du har lätt för att kommunicera med andra, är lyhörd och en god affärsmässig förhandlare. Du har även en tydlig analytisk förmåga, kan lyfta blicken och se helhetsperspektivet. Vill du arbeta på ett bolag där det händer mycket, med korta beslutsvägar, högt i tak och en lättsam stämning - då är detta tjänsten för dig!
Ansökan
I denna rekrytering har Noxon valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Bengtsson på 031-333 54 85. Sista ansökningsdag är 11 augusti.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Titel: Inköpsansvarig, Purchasing Manager
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88