OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Inköpsansvarig säkerställer du att vår kund har de resurser och leverantörer som passar bäst för dess affärsändamål. Trivs du i en roll där du kan använda din kompetens med att planera och styra inköpsprocesser? Sök redan idag!
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att på ett ansvarsfullt och effektivt sätt förbättra kvaliteten och kostnadsnivån på inköp. Genom att bygga relationer och förhandla ser du till att vår kund får så bra avtalsvillkor och priser som möjligt. Du kommer kontinuerligt att arbeta aktivt med att förbättra och effektivisera processer. Det kan handla om snabbare leveranser, lägre priser eller högre kvalitet. Du utvärderar offerter och förhandlar om bättre villkor.
Du kommer bland annat:
* driva anbudsprocessen från start till mål
* följa upp befintliga kontrakt i nära samarbete med kollegor
* initiera och förvalta relationer till leverantörer samt andra avdelningar inom organisationen och delta i globalt förändringsarbete
* kontinuerligt förbättra kostnadsnivån och kvaliteten på tjänsterna.
Du arbetar i nära samverkan med beställare i verksamheten där du genom din kunskap och ditt intresse för it-inköp ger råd och stöd till beställaren. I rollen ingår bland annat att ta fram behovsanalyser, förfrågningsunderlag, utvärderingar och att arbeta med uppföljning av ingångna avtal. Vidare blir din roll att medverka i interna och externa samarbeten samt att bidra till att utveckla våra inköpsprocesser och rutiner.
Vem är du?
Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper och lämplighet och ser gärna att du har en ödmjuk inställning till att inköpsarbetet är under ständig utveckling hos vår kund. Vi värdesätter även att du är pedagogisk, kommunikativ, har en hög servicekänsla och kan sätta dig in i verksamhetens behov. Du är strukturerad med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete.
Vi söker dig som har:
* minst två års aktuell arbetslivserfarenhet inom inköp eller upphandling, gärna inom IT
* relevant utbildning inom inköp
* aktuell erfarenhet av att ha arbetat i en roll där du självständigt och återkommande har gjort avrop av it-produkter/tjänster
* goda kunskaper i Office365
* mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i SAP tidigare.
Sök tjänsten idag!
Detta är ett längre (ca 12 månader) konsultuppdrag där du kommer att ha din anställning hos oss på Jefferson Wells men tillbringa dina dagar ute hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Oscarsson på telefonnummer: 0722-057550 eller via e-post: ida.oscarsson@manpower.se. Sök tjänsten senast den 2022-04-30.
Vi ser fram emot att höra från dig!