OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en spännande resa i ett företaget som växer och utvecklas? Är du strukturerad och gillar att arbeta både operativt och strategiskt med förmågan att bygga en hållbar inköpsprocess?
Då är det dig vi söker!
MEGTEC Systems AB ingår i Dürr, ett globalt företag, ledande när det kommer till Clean Technology Systems och rening av industriella utsläpp. MEGTEC Systems AB förser marknaden med en mängd olika reningstekniker som elfilter, textilfilter, skrubbrar, katalytiska- och oxidationssystem.
Om tjänsten
Som inköpsansvarig ansvarar du för inköpen på MEGTEC och arbetar både strategiskt och operativt. Du jobbar främst med projektinköp och samarbetar med konstruktörer och ingenjörer för bästa möjliga resultat. Du får arbeta med upphandling på blandannat stålkonstruktioner. En rolig, bred och variationsrik arbetsroll där du är en viktig nyckelfunktion för hela företaget. Det innebär att du dagligen har både interna och externa kontakter. Vidare hanterar du inköpsorder, bevakar leveranser, förhandlar prisavtal och följer upp påfyllnadsanalyser för att underhålla säkerhetslagret. Du ansvarar för lagerhantering, analys och genomförande lageromsättning och lagersaldosoptimering.
Med Kontor i centrala Göteborg erbjuds du en utvecklande och verksamhetsnära roll. Här blir du en del av ett gott gäng på 25 medarbetare där du tillsammans med en kollega arbetar med företagets inköpsprocess. Du blir välkomnad in i en platt organisation där det andas samarbete, prestigelöshet och glädje!
Om dig!
Vi söker dig som har erfarenhet som inköpare med god förståelse för helhetsflödet från order till leverans. Vidare har du ett gott kunnande inom svetsade konstruktioner. Som person trivs du med att jobba strukturerat och kan självständigt driva ditt arbete framåt och samtidigt vara en del av ett team där du bidrar med och tar del av kollegornas kunskap. Har du en teknisk förståelse för specifikationer och ritningar och tidigare erfarenhet från tillverkningsindustrin är det en stor fördel.
Kvalifikationer: Minst 4-5 års tidigare erfarenhet av inköp och logistik med upphandlingsvana inom stålkonstruktioner och svetsade konstruktioner.
Yrkeshögskola eller högre utbildning inom inköp, ekonomi, logistik eller motsvarande.
God datavana MS Office (Outlook, Excel, Word),
Erfarenhet av operativt arbete i SAP
God förmåga att uttrycka sig på svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande med ytterligare språkkunskaper (särskilt tyska, franska, italienska, spanska, ryska)
Körkort B
Visst låter det intressant!
Omfattning: Du blir anlitad /anställd på heltid hos OnePartnerGroup och uthyrd till MEGTEC för att täcka upp ett föräldravikariat, men med möjlighet till förlängning. Kunden är i en spännande utvecklingsfas och för rätt person kan det som skrivet finnas möjligheter till förlängning.
Arbetstid: måndag-fredag, kontorstid
Start: Omgående
Ansökan
I detta uppdrag samarbetar MEGTEC tillsammans med oss på OnePartnerGroup. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Tania Benitez på tania.benitez@onepartnergroup.se
Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via mejl.
OnePartnerGroup
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft – att se dig lyckas och nå dina mål på både kort- och långsikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.
Med en lokal förankring på ett 40-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Utifrån ett brett kontaktnät och med en god lokalkännedom erbjuder vi ett stort utbud av lediga tjänster som kan passa dig, inom flera branscher.