OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Arbetar du med inköp och söker en roll inom branschen där du får arbeta brett både operativt och strategiskt? Vill du arbeta i en miljö präglad av högt tempo och kvalité där du ges frihet att vara självgående så kommer du att trivas här. Nu söker vi nämligen en inköpsansvarig till vår kund i södra Stockholm!
I denna roll arbetar du som inköpsansvarig hos en arbetsgivare med stort fokus på att kunna erbjuda sina kunder helhetslösningar präglade av säkerhet och kvalité. Vi erbjuder en arbetsmiljö där det är högt i tak och där man är lyhörda gentemot varandra. Som person behöver du därav trivas bra med samarbete, även om du kommer vara ensam i inköpsfunktionen. I denna roll är det viktigt att du är trygg i din inköpskompetens och med enkelhet kan strukturera upp dina dagar för att nå bästa möjliga resultat. Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen där dina närmaste kollegor är VD och försäljningsansvarig. Vill du arbeta i ett bolag med snabba beslutsvägar och som har en familjär arbetsmiljö. Välkommen till oss!
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad, där rekryteringsspecialister Linda Cooper (linda.cooper@randstad.se) och Lisa Kylberg (lisa.kylberg@randstad.se) gärna svarar på dina frågor. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, tjänsten kan därmed bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Ansvarsområden
I denna roll har du både det operativa och strategiska ansvaret över våran inköpsverksamhet. Som inköpsansvarig samarbetar du mycket med övriga delar av bolaget och är en central del i vår verksamhet.
I rollen som Inköpsansvarig ingår följande i dina ansvarsområden:
Utveckla befintliga leverantörskontakter och aktivt delta i arbetet med att utvärdera och kvalificera nya leverantörer. Detta bedrivs både i Europa och Asien
Upprätta och förhandla leverantörsavtal
Aktivt arbeta med leveranssäkerhet och leveransbevakning
Ansvara för optimala lagernivåer
Generell inköpsadministration
Ansvara för affärssystemets utveckling avseende inköp/logistik
Ansvara för tullhandlingar
Reklamationshantering i samråd med kvalitetsansvarig
I tjänsten förekommer ett visst antal resdagar per år. Tjänsten är placerad i södra Stockholm där majoriteten av tiden förläggs på kontoret.
Kvalifikationer
För att vara framgångsrik i rollen som Inköpsansvarig ser vi att du har:
Erfarenhet av liknande arbete med goda kunskaper inom inköp
Erfarenhet av att arbeta i affärssystem
God vana av att förhandla med leverantörer
Kunnig inom Office paketet, i synnerhet Excel
Tekniskt intresse
Gymnasieexamen
Goda kunskaper i svenska och engelska
Vi ser det även som meriterande om du har:
Eftergymnasial utbildning inom relevant område, såsom logistik eller ekonomi
Som person är du initiativtagande med förmåga att analysera situationer och identifiera nya tänkbara lösningar. Du är strukturerad med fallenhet för planering och prioritering. Du trivs bra med samarbete och bryr dig om din omgivning.
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044