Inköpsansvarig sökes till IT-bolaget Portal

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett framgångsrikt och dynamiskt IT-bolag?Inköpsansvarig sökes till IT-bolaget Portal Portal är en återförsäljare som förser företag och organisationer med IT-produkter, tillbehör och tjänster.Genom bolagets fem affärsområden kan de erbjuda sina kunder allt ifrån traditionell produktförsörjning och licenshantering till förädlad logistik och avancerade lösningar inom IT-infrastruktur med tillhörande tjänster.Bolaget har idag 95 anställda och omsatte omkring 500 miljoner 2007.Om Du intresserad av inköp, IT och söker nya utmaningar är detta ett perfekt tillfälle för dig att försöka ta en plats bland seriens bästa lagspelare.För mer information gå in på www.portal.se Om företaget: Portal ser sina medarbetare som kunniga, engagerade, nyfikna, flexibla, positiva, pålästa och innovativa.Men viktigast av allt är det människor som brinner för personliga möten och samtal.Med denna anda har de skapat ett fantastiskt lagarbete som har resulterat i en rad fina utmärkelser.Bland annat HP Preferred Partner of the Year 2005, årets Lenovopartner 2006, ett Gasellföretag av tidningen Dagens industri samt ett superföretag av tidningen veckans affärer. Arbetsbeskrivning: Som inköpschef på IT- bolaget Portal kommer du att ansvara för bolagets inköp, leverantörsavtal och leverantörsutveckling.Du kommer att arbeta med allt vad som berör inköp inom bolaget, både strategiskt som operativt.Du kommer att fokusera på lönsamhet, effektivitet och kvalitet.Arbetet utförs i nära samarbete med bolagets säljavdelning, produktion, lager och ekonomifunktion.I dina arbetsuppgifter ingår det också att ha personalansvar för 2 personer samt deltaga i leningsgruppsmöten en gång i månaden. Arbetets omfattning: Start så snart det är möjligt, heltid.Du kommer att arbeta som konsult via Brainpeople under de första månaderna och därefter vid god prestation bli rekryterad till Portal. Kompetenskrav: Det är ett krav att du har några års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete samt ha en relevant utbildning för jobbet.Du ska känna till bolagets produkter vilket innebär att du ska vara insatt i vanligt förekommande IT- termer.Vidare har du goda kunskaper i engelska både i tal och i skrift samt är en van datoranvändare.Som inköpsansvarig är du en drivande part gällande affärssystemet Navision, och det ses därför meriterande och du har erfarenhet av att arbeta i detta system. Personliga egenskaper: Vi söker en glad och ödmjuk teamplayer som är stresstålig och van att arbeta i högt tempo.Vidare är du noggrann, ansvarsfull samt är duktig på att ta egna initiativ och att planera ditt arbete på ett effektivt sätt.Eftersom du kommer att ha frekvent kontakt med såväl viktiga leverantörer som kollegor internt gäller det att du är utåtriktad har skinn på näsan samt duktig på att skapa bra och långvariga relationer.Vidare är du utåtriktad, social och målinriktad och drivs av att göra bra affärer. Intresserad? Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 27 maj 2009
  • Ansök senast: 26 juni 2009

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


22 oktober 2024

Head of Sourcing

Head of Sourcing

11 oktober 2024

Inköpschef av slaktdjur

7 oktober 2024