OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköpsansvarig Tretorn Sweden AB (Sport division)
Brinner du för att göra bra affärer och älskar sport? Är du också en bra ledare som kan kombinera prognoser och analys, planering och strategi med praktiskt arbete?
Då är det dags att kolla vad vi letar efter!
Tretorn Sweden AB befinner sig i en förändringsresa med bl.a omställning av dess affärsmodell. Till detta tillkommer nya affärer och flöden som inverkar på befintlig struktur. Med ett starkt år inom kategorierna Tennis och Padel med ledande varumärken som Tretorn, Adidas och Toulson, så tar bolaget nya initiativ av att utveckla dess affär med stora investeringar som följd för att supporta dess kraftiga tillväxtplan.
Som inköpsansvarig för Sport divisionen kommer ditt huvudsakliga ansvar vara att bidra till divisionens utfall mot uppsatta försäljnings- och lönsamhetsmål genom att köpa in sportartiklar enligt bolagets inköpsmodell till samtliga distributionskanaler. Du driver dina egna områden med underlag baserat på data och analyser, genomför förhandlingar med nya leverantörer samtidigt som du själv aktiverar lagerposter för att frigöra yta för nya sportartiklar.
Ett urval av dina arbetsuppgifter kommer vara:
• Budgetera produktkategorierna i enlighet med den övergripande försäljningsplanen.
• Ansvara för Inventory management med övervakning lagernivåer, kompletteringsbehov samt liggande orderstock och KPI:er.
• Se till att rätt produkt är på rätt plats vid varje given tid och har rätt klassning.
• Använd insikter runt produkttrender, prissättning och konkurrens för att maximera Sport divisionens försäljning och lönsamhet.
• Medverka i merchaindise och sortimentsurval gentemot externa varumärken.
• Identifiera, påtala och i tillämpliga fall åtgärda brister i leverantörs- och kampanjinformation.
• Stötta Wholesale organisationen och E.commerce organisationen med analyser.
• Tät kontakt med fabriker i Asien samt externa varumärken.
• Tät kontakt med lager- och logistikorganisationen för planering av ingående och utgående leveranser.
För att lyckas i rollen söker vi dig med:
• Dokumenterat resultat av framgångsrikt inköpsarbete.
• Meriterande att ha erfarenhet av sportartiklar och/eller direkt-till-konsument företag
• Tre till fem års relevant arbetslivserfarenhet.
• Relevant akademisk examen inom företagsekonomi, handel eller motsvarande.
• God kunskap om sportbranschen och trender i marknaden.
• Meriterande med erfarenhet av ledande/coachande roll.
• Mycket god förmåga att kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift.
• Kunskaper i M3 är starkt meriterande samt EDI-flöden
• Mycket goda kunskaper i excel och Business intelligence verktyg såsom Power BI eller Qlickview.
Du kommer tillhöra vår inköpsavdelning och rapportera till Chief Operating Officer.
Anställningsvillkor
Titel: Inköpsansvarig
Anställningstyp: Tillsvidare
Anställningsgrad: Heltid
Löneform: Fast
Start: Omgående enl, överenskommelse
Placering: Tretorns HK i Helsingborg
I denna rekrytering samarbetar vi tillsammans med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Stina Bjérnhof fd, Såsser, stina.sasser@retailknowledge.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail!
Retail Knowledge har rekryterat talanger till detaljhandeln sedan 2002.
Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Madelene Färm
Emma Miljeteig
Louise Morell
Jan-Inge Wiksten
0812099701
Madelene
Fredrik Weisten
Fredrik
Fredrik
Victoria
Gunilla Wånglin