Inköpsansvarig & Supply Chain Manager till ett växande solcellsföretag!

Arbetsbeskrivning

Wrknest söker nu efter en Inköpsansvarig & Supply Chain Manager till Soldags - ett växande solcellsföretag som hjälper privatpersoner i Sverige att enkelt skaffa lönsam solenergi och bli nöjda ägare av solcellsanläggningar. Soldags är ett lönsamt bolag som grundades 2017 och idag består av 40 personer och är en del av den börsnoterade Soltech Energy-koncernen. De erbjuder en inkluderande arbetsplats med en välkomnande känsla i ett företag som är helt rätt i tiden och har hållbarhet som kärnverksamhet. Nu är bolaget i tillväxtfas och söker en person som vill vara en central
del av deras gemenskap och tillväxtresa.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom oss på Wrknest men du kommer anställas direkt hos Soldags. Tjänsten är belägen på deras kontor på Medborgarplatsen i Stockholm.

Dina framtida arbetsuppgifter

Som Inköpsansvarig & Supply Chain Manager kommer du att ha operativt ansvar för hela företagets inköpsprocess för att på sikt arbeta strategiskt med att utveckla deras verksamhet. Bolaget har ett centrallager från vilket majoriteten av materialet till Soldags solcellsinstallationer distribueras. Nu söker de en person som kan ansvara för allt inköpsarbete där du kommer ha nära samarbete med externa leverantörer för att säkerställa att företaget fortsatt levererar nyckelfärdiga solcellsinstallationer tryggt och enkelt.

Du kommer därtill att arbeta med:

- Prognoshantering mot leverantör i nära samarbete med produktexperter

- Kontakt med grossister och leverantörer

- Inköp av artiklar

- Leveransbevakning

- Leverantörsreklamationer

- På sikt se över leverantörer och hantera inköpsförhandlingar

- Utveckling av företagets processer och rutiner för att säkerställa deras leveranser

Denna roll passar dig som vill arbeta på ett framgångsrikt och växande bolag där du får arbeta brett och vara en nyckeldel i Soldags fortsatta framgång. Du blir del av en börsnoterad koncern där du får ingå i ett inköpsforum internationellt. Detta är en perfekt chans för dig som vill bygga upp en välfungerande Supply Chain process och organisation.

Vi söker dig som har

- Civilingenjörsexamen

- Cirka 5 års arbetslivserfarenhet inom inköp

- Goda kunskaper i Officepaketet

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi ser det som meriterande med

- Erfarenhet från en större verksamhet med en välfungerande inköpsorganisation

- Relevant inriktning på sin utbildning

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och trivas på företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är framåtlutad, strukturerad och analytisk. Som person har du även ett högt driv och engagemang och trivs i en roll där du får utveckla processer.

Övrig information

Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Plats: Stockholm, Medborgarplatsen

Omfattning: Heltid, 100%

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om företaget

Du kan läsa mer om Soldags och deras arbete för ett fossilfritt Sverige här (https://soldags.se/var-verksamhet/?_gl=1*1svwx6u*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjw0N6hBhAUEiwAXab-TTVvSPyubGmEgBZz7CZd-piuuUmle7XIzrQoJKt50XeEzbXgMgtecBoCLjYQAvD_BwE)!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 25 november 2023

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024