Inköpsansvarig till BCC AB

Arbetsbeskrivning

Presentation
Poolia söker för rekrytering till BCC AB i Landskrona en driven och målinriktad Inköpsansvarig. Tjänsten är på heltid.

Vill du vara med på en spännande resa i ett uppskattat, väletablerat och växande företag? Vill du arbeta i en självständig roll med både nationella och internationella affärskontakter? BCC AB:s framgång beror på kunniga och engagerade medarbetare, marknadsledande produkter, positiv atmosfär och goda långsiktiga kundrelationer.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Arbetsuppgifter
Du erbjuds en kvalificerad och varierande roll som Inköpsansvarig med många kontakter både externt och internt.

I dina ansvarsområden ingår:

• Ansvara för ramavtal och uppbyggnaden av underleverantörsnätverk internationellt och i Sverige
• Ansvara för att vi har rätt avtalsvillkor och prisbild mot leverantörerna
• Ansvara för det dagliga inköpsarbetet mot flera leverantörer, till stor del ERP-baserat (MPS/CRM)
- Analysera behov
- Offertförfrågningar
- Skapa inköpsorder
- Kontroll på orderbekräftelser och lägga in i system
- Analysera förväntade inleveranser och agera vid konflikter
- Uppföljning leveranstid/kvalitet
- Kvalitetsansvarig (för de tillverkade produkterna/artiklarna)
- Sköta reklamationer mot leverantörer
• Utveckla processer och rutiner inom inköpsområdet

Tjänsten ger möjlighet att på sikt även hantera projektinköp och deltaga i andra projekt inom inköpsområdet.

Du rapporterar till Produktionschef/Supply Chain Manager.

Utbildning/erfarenhet
Du har troligen KY-/YH-utbildning eller utbildning från universitet/högskola inom teknik, inköp, supply chain management eller ekonomi.

Du har troligen 3-5 års erfarenhet inköpsarbete i en internationell miljö. Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av tillverkande bolag. Du har en god teknisk förståelse. Om du har tidigare erfarenhet av strategiskt inköp och/eller att hantera projektinköp är det meriterande.

Tjänsten kräver flytande svenska i tal och skrift. Du har också goda kunskaper i engelska och i tal och skrift.

Du har minst normalgoda kunskaper i Office-paketet. Tidigare erfarenhet av Pyramid är värdefullt.

För att vara framgångsrik som Teknisk inköpare tror vi att du är:

• Driven och målmedveten
• Affärsorienterad
• Självgående och ansvarstagande
• Kommunikativ och samarbetsinriktad
• Strukturerad och noggrann
• Flexibel och prestigelös

Företagsbeskrivning
BCC är ett internationellt världsledande företag som levererar all utrustning och know-how inom fröproduktion, täckrots- samt sticklingsproduktion. BCC grundades 1987 med huvudkontor i Landskrona.

Bolaget har ca 36 anställda och omsätter ca 105 MSEK.

Vi på BCC förstår de särskilda behov som uppkommer hos våra kunder. För att möta dessa på bästa sätt har vi utvecklat en mycket flexibel produktportfölj med utrustning som kundanpassas utifrån specifika behov. I och med vår världsomspännande verksamhet har vi tagit fram kompletta koncept för olika arter och klimatförhållanden. En viktig del i detta arbete är förutom utrustningen, överföringen av både biologiskt och tekniskt kunnande.

Läs mer på www.bccab.com.

Vår kunds hemsida
http://bccab.com/

Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 15 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


25 november 2024

21 november 2024

Strategisk inköpschef till Zetterströms

Strategisk inköpschef till Zetterströms

14 november 2024

19 november 2024