OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ansvarsområde
En av Jureks kunder är nu på jakt efter en inköpsansvarig för ett konsultuppdrag på 8 månader. I din roll kommer du tillsammans med uppdragsgivaren ansvara för att verksamheten upphandlar avtal enligt inköps- och outsourcingspolicyn. Du kommer även sammanställa underlag och söka fram lämpliga leverantörer för kommande upphandling. I rollen ingår även vissa riskanalyser samt utbilda intern personal kring hur inköpsrutinerna ser ut för verksamheten.
Dina Huvudsakliga Utmaningar:
• Ansvara för upphandlingar enligt rådande policys
• Följa upp och informera verksamheten vilka rutiner och processer som finns
• Risk analyser
• Bidra till att utveckla IT-stöd och utveckling av processer
• Utbilda intern personal
Den Ideala Kandidaten:
Vi är en framstående organisation som söker en passionerad och erfaren Inköpsansvarig att ansluta till vårt team. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du kommer att ha möjlighet att driva och utveckla dina egna ansvarsområden samtidigt som du bidrar till vårt företags framgång.
Krav och Kvalifikationer:
Som vår ideala kandidat förväntar vi oss att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom inköp. Dessutom krävs flerårig erfarenhet av liknande roller inom inköp och erfarenhet av förhandlingar. Särskild meriterande är erfarenhet av offentlig upphandling. Du bör också ha en stark förmåga att arbeta strukturerat och självständigt i olika inköpsprocesser och med administrativa uppgifter. Ditt kommersiella intresse och din drivkraft för att säkra goda affärer för våra interna kunder kommer att vara värdefulla tillgångar för vår organisation.
Du kommer också att spela en nyckelroll i att säkerställa effektiv kommunikation inom organisationen, anpassa dig snabbt till förändrade omständigheter och identifiera möjligheter i förändringar. Dessutom kommer du att använda din utmärkta kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, både skriftligt och muntligt, för att säkerställa att ditt budskap når fram.
Vad vi Erbjuder:
Vi erbjuder en konsultanställning via Jurek eller att gå som underkonsult via oss hos vår kund i Södertälje. Uppdraget har en omgående start och förväntas fortlöpa i ca 8 månader. Delar av arbetet kan ske på distans, men större delen av uppdraget utförs på kundens kontor. Uppdraget är förlagt på heltid och baseras på en 40h vecka.
Hos Jurek Recruitment & Consulting är vi stolta över att kunna erbjuda dig en attraktiv och konkurrenskraftig månadslön. Din professionella och personliga välbefinnande är viktiga för oss, och därför inkluderar vårt erbjudande även en generös semesterförmån samt möjligheter till friskvårdsaktiviteter. Vi tror på att stötta och engagera våra konsulter på bästa sätt, och därför tillhandahåller vi även en dedikerad konsultchef som finns där för att stödja dig i din arbetsresa.
Om du har några frågor eller vill veta mer om denna spännande tjänst är du varmt välkommen att kontakta vår konsultchef, Gabriel Spennare, via e-post på gabriel.spennare@jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig och diskutera hur denna möjlighet kan vara nästa steg i din karriär..
Om Oss:
Jurek Recruitment & Consulting erbjuder en omfattande portfölj av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områden som juridik, ekonomi, HR, marknadsföring och administration. Låt oss hjälpa dig att ta nästa steg i din karriär!
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52