OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Framtiden AB söker nu en inköpsansvarig som drivs av att göra bra affärer och har ett stort engagemang Om kunden: Vår kund består av tre självständiga dotterbolag inom fackområdena; Bostadsutveckling, Bygg och Fastigheter.Byggverksamheten har uppdrag åt både med interna och externa beställare.Idag består organisationen av ca 22 tjänstemän, 60 kollektivanslutna.Deras tjänster är interna och externa byggprojekt av varierande storlek: rot-projekt, ombyggnad/inredning av vindar, skolor, kontor, bostäder.Det är ett stabilt företag där det är nära till ägare och beslut.Företaget präglas av en positiv och familjär stämning där alla är välkomna att delta i processen.Viktigt att personer som arbetar där är prestigelösa och kan ta tag i det som krävs.Arbetsuppgifter och omfattning: I rollen som inköpsansvarig kommer du att ansvara för materialinköp, upphandlingar av underentreprenörer, upprätta ramavtal med strategiska leverantörer samt se till att inköpsmallarna hålls aktuella.I projekt kommer du att rapportera till arbetschefen för projektet och för centrala inköp rapporteras till VD. Omfattning: Heltid Skallkrav: 1.Du ska erfarenhet av att arbeta med inköp i ledande ställning under några år.2.Du ska ha goda kunskaper i Officepaketet och arbetat i kalkylprogram för inköp 3.Du ska kunna tala och skriva engelska då du kommer ha mycket kontakt med utländska leverantörer Meriterande: 1.Det är mycket meriterande om du har erfarenhet från byggbranschen och god materialkännedom 2.Om du kan tala och skriva tyska är det mycket meriterande då flera leverantörer är tyskspråkiga Personliga egenskaper: För att trivas i rollen som inköpsansvarig ska du vara strukturerad, en god förhandlare och en skicklig affärsman/kvinna.Vi tror att du är en öppen person som tycker om att jobba hårt.Du ska tycka om att jobba tillsammans med andra och deltar aktivt i företagets utveckling.Vidare är det viktigt att du är prestigelös och inte har något revirtänkande.Arbetstider och anställningsform: 08:00-17:00 Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden AB och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag.Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag.Kommun: Stockholms stad Tillträde: Under våren Skicka in din ansökan idag då urvalet sker löpande och uppdraget kan tillsättas innan slutdatum för annonsen har gått ut!Ansökan senast: 2010-04-23 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Karin Adin, personalansvarig.Tel.