Inköpsansvarig till CDS Produkter, Kungälv

Arbetsbeskrivning

CDS startade sin verksamhet 1980. Vi finns med både lager och huvudkontor i Kungälv, strax norr om Göteborg. Företagets huvudinriktning är att importera och distribuera produkter inom fordonsbranschen (både OE & eftermarknad). Vilken vi förser med högkvalitativa originaldelar och tillbehör såsom belysning (allt från glödlampor till LED-ramper & extraljus), torkarutrustningar & torkarblad, fordonsel och mycket mer. Vi finns representerade över hela landet genom våra återförsäljare och våra duktiga utesäljare. Läs mer på CDS Produkter AB. CDS Produkter AB är en del av Axel Johnson International, en global industrigrupp som består av 200 bolag i 30 länder. Axel Johnson International ingår i den familjeägda Axel Johnson-koncernen. Läs mer på Axel Johnson International.

Rollen

Vi söker en engagerad Inköpsansvarig som vill vara en nyckelspelare i vårt team på CDS Produkter. Om du har en gedigen erfarenhet av inköp, import från Asien och logistik och trivs med att ta initiativ och driva framgångsrika affärer, då kan detta vara rätt utmaning för dig!

Vad du kommer att göra

Hantera hela inköpsprocessen, från förfrågan till leverans, och säkerställa att alla beställningar uppfyller våra kvalitets- och tidslinjemål.
Utveckla och underhålla starka relationer med befintliga leverantörer samt identifiera och utvärdera potentiella nya leverantörer.
Förhandla avtal och priser för att optimera inköpskostnader och förbättra vår konkurrenskraft.
Övervaka och samordna importprocessen från Asien för att säkerställa att alla importregler och föreskrifter följs.
Ansvara för logistik och lagerhantering för att optimera produktflödet och minimera leveranstider. Regelbunden kontakt med logistikföretag och speditörer.


För att lyckas i rollen

Minst 2-5 års erfarenhet av inköpsarbete
Bevisad erfarenhet av importprocesser från Asien.
Stark förhandlingsförmåga och förmåga att bygga och upprätthålla långsiktiga affärsrelationer.
God förståelse för logistik och lagerhantering.
Analytiskt sinne och förmåga att fatta välgrundade beslut baserade data, marknadstrender och erfarenhet
Bra kommunikationsförmåga både på svenska och engelska, i tal och skrift.
Utbildning inom inköp, supply chain management eller annat relevant område är meriterande.
Tidigare erfarenhet av att arbeta i ett ERP system är meriterande
Erfarenhet från branschen är meriterande
Intresse för bilar/bildelar/belysning är en fördel


Vi söker dig som är en flexibel och engagerad teamspelare som trivs med att hugga i där det behövs på ett mindre företag. Som självgående och initiativtagande individ är du bekväm med att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt och du tar dig an dem med noggrannhet. Du har en passion för att göra affärer och känner dig hemma både i operativa och strategiska arbetsmiljöer, beroende på situationen.

Ansökan

Du får gärna höra av dig till Igor Glavan om du vill veta mer om din framtida tjänst, igor.glavan@jerrie.se, 0701–765828. Löpande urval kommer ske men återkoppling på ansökan kan dröja lite under semesterperioden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2023
  • Ansök senast: 8 september 2023

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024