OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Till ett av våra kundföretag med placering i Solna söker vi nu en inköpsansvarig för att leda och hantera site supply chain-teamet.
Tjänsten är en anställning direkt hos vårt kundföretag.
Arbetsuppgifter
I rollen som inköpsansvarig kommer du bland annat att:
- Ansvara för leveranskedjan på PMV, för närvarande med en årliga inköp på över 10 M€.
- Driva strategiska initiativ för att förbättra verksamheten, i samarbete med våra Global Supply Chain-team.
- Navigera i Supply Chain-verksamheten genom förändringar och förbättringar för att säkerställa att bolaget är världsledande på sina marknader.
- Etablera och hantera långsiktiga partnerskap med våra viktigaste leverantörer, både inom Europa och i hela vårt globala landskap
- Vara en integrerad del av platshanteringsteamet och representera strategier och mål för Global Supply Chain-teamet (GSC).
- Driva distributionen av leveranskedjeprocesser och resursutveckling samtidigt som du följer företagets policyer och procedurer.
- I samarbete med Global Supplier Performance Group, hantera leverantörsprestanda (leverans i tid och kvalitet) för platsspecifika leveranser/leverantörer.
- Spåra och förbättra KPI:er.
- Driva initiativ för kostnadsminskning.
- Hantera, minimera / eliminera leverantörsinflation / prisökningsförfrågningar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har 5+ års erfarenhet av supply chain / commodity management. Du ska ha erfarenhet från att arbeta med inköp inom tillverkningsindustrin samt besitta kunskap från elektronikbranschen.
För att passa i rollen är det en fördel om du uppfyller något eller några av följande:
- Solid förhandlingsförmåga
- Förmåga att hantera olika frågor och göra prioriteringar
- Förmåga att arbeta självständigt
- God muntlig och kommunikativ förmåga på både svenska och engelska; med företräde för ett eller flera ytterligare språk
- Förmåga att fatta beslut och arbeta med siffror
- Dokumenterad arbetslivserfarenhet med SAP / Oracle
- Erfarenhet av att samla in och analysera data
- IT-skicklig (Microsoft Office)
- Resultatorienterad
- Stark arbetsmoral och lyhördhet
- Problemlösare
- Förmåga att leda och motivera team
- Starka samarbetsförmåga som kräver förmåga att lösa motstridiga intressen och få samarbete
- Projektledningsförmåga
- Förmåga att självständigt utföra ansvar och ansvar
- Måste ha solida analytiska färdigheter i prognoser och förutse produktionsbehov och kapacitet
- Förmåga att lösa praktiska problem och hantera en mängd olika föränderliga situationer under stress
- Villighet att resa upp till 20% av arbetstiden.
- Bred kulturell anpassningsförmåga, förändringsorienterad, stresstålig
Villkor
Rekryteringen sker i samarbete med Q, där ansvarig rekryteringskonsult Åsa Gustafsson gärna svarar på frågor. Du söker tjänsten genom www.qbemanning.se/lediga tjanster. Vi arbetar med löpande urval och ser fram mot att ta del av din ansökan.
Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.