OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Rejmes söker inköpsansvarig till huvudkontoret i Norrköping. Är du en affärsdriven och erfaren inköpare som vill utveckla inköpsfunktionen hos oss? Då söker vi just dig!
Vad kan vi erbjuda dig?
På Rejmes blir du en viktig del i vår organisation, där du kommer få en varierande och spännande vardag. Du blir en del av ett företag som är bland de största inom bilhandeln i Sverige. Vi strävar ständigt för att utvecklas och då mycket genom att göra vår personal bättre
Ansvarsområden
Arbetsuppgifter
I din roll som inköpsansvarig har du det övergripande ansvaret för inköps- och upphandlingsprocesser inom koncernens samtliga affärsområden. I tjänsten arbetar du både med strategiska frågor men också processbaserat för att skapa struktur samt effektivisera rutiner. Arbetet drivs i nära samarbete med inköpande avdelningar. Viktiga grundpelare i vårt inköps- och leverantörsarbete är kvalitet- och miljöhänsyn.
Som inköpsansvarig arbetar du löpande med att utveckla och marknadsanpassa koncernens inköpsfunktioner och rutiner samt att de implementeras och efterföljs.
Exempel på inköp av produkter och tjänster:
• Utrustning och förbrukningsmaterial till verkstäder
• IT-utrustning och telefoni
• Inredning och kontorsmaskiner
• Städning, bevakning och underhåll
Tjänsten innebär en del resande dit där vår verksamhet bedrivs och idag innefattar rollen inget personalansvar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har juridisk, ekonomisk eller teknisk utbildningsbakgrund med flera års erfarenhet av strategiska och operativa inköpsprocesser. Du är van att arbeta i affärssystem och nyttja effektiva inköpsprocesser. Att du är en god förhandlare är en självklarhet och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av fordonsbranschen, men det är inget krav.
För att lyckas i rollen ser vi att du har en god analytisk förmåga i kombination med en öppen och social personlighet. I ditt arbete är du initiativrik, kommunikativ och kan skapa och upprätthålla goda relationer. Därutöver behöver du ha god förmåga att självständigt skapa struktur, effektiva rutiner och arbetssätt. Fordonsbranschen är i ständig utveckling och därför ser vi gärna att du precis som vi triggas av fortsatt arbete inom hållbarhet- och miljöfrågor.
Ansökan
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig, välkommen med din ansökan senast 7 mars. Vi arbetar löpande med intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka omgående.
Tjänsten är placerad på Rejmes huvudkontor i Norrköping. Här får du bl.a. arbeta med Volvo - Sveriges starkaste varumärke
Frågor om tjänsten hänvisas till rekryteringskonsult Annette Lorentzon 070-2145861 alternativt Ann-Catrine Nilsson-Gärd 0733-434341
Om företaget
Koncernen Tage Rejmes Bil AB grundades 1958 och är idag ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag. Företaget är auktoriserad återförsäljare för Volvo, Renault och Dacia personbilar, lätta transportbilar, Volvo lastbilar och bussar. Rejmekoncernen finns representerad med 25 anläggningar för försäljning, service och reparationer på 15 orter i Östergötland, Närke, Södermanland, Västmanland och Småland. Koncernen omsätter ca 3,2 miljarder kronor och har 700 medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044