Inköpsansvarig till SABIS mat och möten

Arbetsbeskrivning

Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett familjeföretag grundat 1874. Vi vill skapa Sveriges bästa kundupplevelser inom mat och möten! Sabis har tre affärsområden: SABIS BUTIKER med fem matbutiker, SABIS RESTAURANGER med 25 restauranger och 10 caféer samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell och två dagkonferensanläggningar. Vi omsätter ca 1 miljard SEK och företaget har idag ca 600 medarbetare. Sabis blev utsedd till Sveriges 6:e bästa arbetsgivare av våra medarbetare i Universums undersökning 2018. För mer information besök: www.sabis.se

Sabis söker en Inköpsansvarig till en ny roll inom bolaget. Det innebär att du blir ansvarig för att bygga upp inköpsfunktionen från grunden. Sabis köper varor och tjänster för ca. 500 Mkr om året.

I rollen som Inköpsansvarig ligger initialt fokus på att strukturera inköpsprocessen inom två av våra tre affärsområden (Hotell & Möten och Restauranger). Det ingår traditionella arbetsuppgifter såsom utveckling av leverantörskontakter, avtalsförhandlingar och anbudsarbete. Du kommer att ha ett nära samarbete med våra affärsområden och vår ekonomiavdelning. Du ingår i ledningsgruppen för Ekonomi/IT, rapporterar till CFO och kommer utgå från vårt kontor som ligger i Wenner-Gren Center, Norrtull. Vi arbetar alltid utifrån våra grundvärderingar: alltid nöjd kund, ansvar och respekt.

 

Dina prioriterade ansvarsområden

• Förhandla nya/befintliga avtal med leverantörer, producenter och samarbetspartners
• Utvärdera nya produkter och befintligt sortiment med både interna och externa parter
• Kvalitetssäkra och kravställa gentemot leverantörer
• Samordna och koordinera inköpsprocessen
• Genomlysa nuvarande processer och arbeta för ständiga förbättringar
• Vara insatt i hållbarhetsfrågor och ta hänsyn till såväl sociala, ekonomiska och miljömässiga faktorer i ditt dagliga arbete.


 

Din profil
Vi söker dig som har 5-10 års erfarenhet från en liknande roll och har du en utbildning inom inköp är det en merit men inte ett krav. Vi värdesätter dina yrkeserfarenheter från en liknande tjänst högt, gärna med inriktning mot FMCG eller food-service. Som person har du en god analytisk förmåga och känner dig trygg i förhandlingsprocessens olika steg samt är väl insatt i lagstiftningen som berör inköpsverksamheten.

Då vi är tre affärsområden som i många fall omfattas av samma avtal och använder samma leverantörer är det viktigt att du är duktig på att koordinera och har en hög social förmåga.



Vårt erbjudande till dig
Sabis är ett familjeägt bolag med korta beslutsvägar och du får möjlighet att vara med och påverka utvecklingen av vår inköpsprocess från första början. Dessutom ser vi alltid till att ha kul på jobbet och firar våra framgångar! Vi hoppas att du vill bli en del av vårt engagerade team och vara med på vår fortsatta utveckling.



Ansökan
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med provanställning tillämpas. Vid frågor om tjänsten kontakta CFO Catarina Forsgren på telefon 070-545 72 50. Vi undanber oss kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Varmt välkommen med din ansökan! Alla ansökningar kommer att behandlas löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sabis Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 25 mars 2019

Besöksadress

ÖSTGÖTAGATAN 100
None

Postadress

Östgötagatan 100
Stockholm, 11664

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024