Inköpsansvarig till Siemens i Finspång!

Inköpsansvarig till Siemens i Finspång!

Arbetsbeskrivning

Siemens söker nu en inköpsansvarig med erfarenhet av strategisk upphandling, är det du? Ansök redan idag!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Commodity Manager kommer du att ansvara för att utveckla och genomföra strategier för prdoukter inom ditt ansvarsområde och säkerställa att vi har en leverantörsbas som tillhandahåller konkurrenskraftiga komponenter i enlighet med målsättningen. Rollen innebär en hög grad av tvärfunktionellt samarbete med ingenjörer där du implementerar inköpsstrategierna i produktutvecklingsprogrammen. Avdelningen rapporterar till Siemens Energy globalt och du som Commodity Manager är en del av ett globalt funktionellt team.

Ditt ansvar
• Utveckla en heltäckande produktstrategi som stödjer Siemens Energys affärsmål i nära samarbete med det globala funktionsteamet. Du kommer aktivt att bidra till globala och lokala mål och använda och involvera upphandlingsnätverket inom Siemens Energy världen över.
• Kontinuerligt utveckla och leda leverantörsbasen för att sätta upp mål och strategier.
• Förstå leverantörsbasrisker och utveckla riskreduceringsstrategier.

Din profil
• Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet inom strategisk upphandling i en internationell miljö. Arbetslivserfarenhet från energibranschen är meriterande.
• Du har en civilingenjörsexamen i industriteknik eller i företagsekonomi.
• Du har goda kunskaper i word, excel och powerpoint. Erfarenhet av SAP är meriterande.
• Du har bra kommunikations- och förhandlingsförmåga på engelska. Kommunikationsförmåga på svenska är också att föredra. Ytterligare språkkunskaper är fördelaktiga.
• Du har grundläggande kunskaper i juridisk uppbyggnad av ett köpekontrakt.
• Med ett samarbetstänk och med en ambition att leverera resultat driver du din processer.
• Du har en förmåga att tänka strategiskt och bygga förtroende med interna och externa intressenter.
• Du är kreativ i problemlösning och är affärsmässigt resultatinriktad.
• Du tar stort ansvar för att leverera projekt i tid.

Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Johanna Sjöström: johanna.sjostrom@skill.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 december 2021
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024