OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centriair är ett företag som levererar system för rening av luft och processgaser från våra kunders verksamhet. Bolagets övergripande vision är att ersätta reningstekniker som bygger på förbränning med energieffektiva ”kalla” reningslösningar. Våra produkter bidrar på så sätt till att andra kan producera sina varor mer miljöriktigt och klimatsmart!
Dagens huvudnischer är industriell livsmedelproduktion samt biogasproduktion och avfall. Vi arbetar med ett antal multinationella kunder inom dessa nischer. Vi startade 2007 och har sedan starten vuxit lönsamt med minst 50% per år utan extern finansiering. Besök oss på www.centriair.se
Centriair växer och söker nu en Inköpare som vill vara med på bolagets tillväxtresa. Centriair utvecklar och erbjuder teknologisk ledande lösningar för luktreduktion och minskning av industriella luftburna utsläpp. Centriair kunder finns primärt på den europeiska marknaden inom livsmedelsbranschen samt på biogas-, avlopps- och avfallsanläggningar. I Sverige är vi idag ca 25 anställda och våra kontor ligger i Sävedalen och Stockholm. Vi har idag systerbolag i Norge och Tyskland.
Är du strukturerad och gillar att arbeta både operativt och strategiskt samt har förmågan att bygga en hållbar inköpsprocess - Då är det dig vi söker!
Det är en ny roll hos Centriair och du kommer ha stora möjligheter att påverka arbetssätt och processer inom inköp. Du kommer att rapportera till Head of Projects and Delivery. Vill du vara med och utveckla Inköpsfunktionen i ett snabbväxande bolag och har en förmåga att skapa inköpsprocesser för en teknisk verksamhet? Tveka inte att söka denna tjänst!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Inköpsansvarig ansvarar du för att utveckla företagets inköp med ett långsiktigt fokus. I rollen ingår bland annat att skapa interna strukturer av nya och befintliga avtal. Du kommer att få arbeta med analyser för att säkerställa ett proaktivt och kostnadseffektivt inköpsarbete. Vidare ligger ansvaret för att se över leverantörportföljen och säkerställa att inköp görs på ett hållbart och effektivt sätt.
Rollens ansvar bygger på att driva förändrings- och förbättringsarbetet inom inköp samt utveckla de övergripande inköpsprocesserna.
Din profil
Vi ser att du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande samt minst 5 års erfarenhet inom inköp. Vi förväntar oss att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du ska ha en god förmåga att kommunicera och vinna förtroende. Självklart ser vi att du är en duktig förhandlare och är strukturerad och kvalitetsmedveten i ditt arbete.
Tjänsten som Inköpare utgår från Centriair huvudkontor i Sävedalen, utanför Göteborg.
Vad Centriair erbjuder dig
I vår starka entreprenörskultur med fokus på resultat förväntar vi oss att våra medarbetare tar ett stort eget ansvar, men vi prioriterar även en sund balans i arbetslivet, för medarbetares välmående både på jobbet och fritiden. Vi erbjuder spännande arbetsuppgifter i en snabbväxande organisation som levererar ledande tekniska lösningar. Rätt kandidat erbjuds ett stort eget ansvar och goda möjligheter att utvecklas vidare inom bolaget.
Ansökan
Centriair samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. Har du frågor så kontakta gärna Louise Harrysson 072 311 98 39 eller louise.harrysson@pspartner.se eller Kerstin Stener på 070-304 69 19 kerstin.stener@pspartner.se
Tjänsten är placerad på Centriairs huvudkontor i Sävedalen Göteborg.
Välkommen med din ansökan!