OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en inköpare som är redo för nästa steg i karriären? Söker du en bredd mellan operativt och strategiskt inköp? Vill du arbeta i en prestigelös miljö där ditt driv och din förmåga att bygga relationer värdesätts? Då kan rollen som Inköpsansvarig hos vår kund vara något för dig!
Kort om företaget
Vår kund är världsledande inom tillverkning av produkter och originaltillbehör till olika industrier. På verksamheten i Mölnlycke arbetar 145 medarbetare som alla värdesätter hälsa, kvalitet och leverans.
Om rollen som Inköpsansvarig
Som Inköpsansvarig kommer du att bli en del av verksamhetens logistikavdelning och ansvara för operativt och strategiskt inköp. Din portfölj består av både direkt och indirekt material så som förbrukningsartiklar, råmaterial, maskiner och tjänster. Du följer upp och utvecklar leverantörskontakter globalt samt driver upphandlingar och förhandlingar som säkerställer krav för budget och tidsplan. Vidare kommer du att ha personalansvar för en inköpsassistent, samverka tätt med produktionsavdelningen så väl som andra funktioner globalt inom organisationen. Du rapporterar till Supply Chain Manager och kommer vara placerad på kontoret i Mölnlycke.
I rollen förekommer ett fåtal resor, då framför allt till systerfabriker eller andra aktörer inom verksamheten.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Direkt och indirekt inköp på strategisk och operativ nivå.
Driva förhandlingar och utveckla relationen med leverantörer globalt.
Personalansvar för en medarbetare.
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp och/eller logistik eller som kan redovisa arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. För att lyckas i tjänsten ser vi att du har tidigare erfarenhet av brett operativt inköpsarbete. Sannolikt har du varit involverad i strategiskt inköp och har drivit vissa självständiga förhandlingar med goda resultat. Eftersom du kommer att hantera kontakter globalt är det väsentligt att du behärskar svenska så väl som engelska flytande. Vi ser också att du besitter god datorvana och är hungrig på att lära dig nya system och processer. Tidigare erfarenhet av personalansvar är meriterande.
Som person söker vi dig som har ett prestigelöst förhållningssätt och som arbetar för laget. Du trivs bra i en relationsskapande roll där du drar nytta av din lyhördhet och samarbetsvilja samt arbetar aktivt för att upprätthålla så väl som bygga goda långsiktiga relationer. Vidare ser vi att du är driven samt har en fallenhet för att förstå helheten i en organisation. Har du även ett tekniskt intresse är det ett plus.
Viktigt för tjänsten är:
Eftergymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet inom relevant område.
Minst ett par års arbetslivserfarenhet inom operativt inköp.
Minst viss erfarenhet av att driva förhandlingar och upphandlingar.
Att du är prestigelös, kommunikativ och trygg i din roll som inköpare.
Flytande kunskaper i svenska och engelska.
Övrigt
Placering: Mölnlycke, Härryda Kommun. 15 min med bil från Korsvägen.
Omfattning: Heltid.
Start: Enligt överenskommelse.
Låter rollen som Inköpsansvarig intressant? Urvalet sker löpande så tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.