OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inköpsansvarig till Växjöbostäder
Växjöbostäder söker nu en engagerad och strukturerad kollega som ska axla rollen som Inköpsansvarig. Har du erfarenhet av inköp och upphandlingar? Är du prestigelös och gillar att arbeta självständigt? Ansök då till tjänsten som Inköpsansvarig redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som inköpsansvarig på Växjöbostäder kommer du tillhöra ekonomiavdelningen och arbeta tillsammans med åtta andra kollegor. Du ansvarar själv för att arbeta med uppgifter som berör inköp och upphandlingsfrågor. I rollen kommer du ansvara för att driva, leda och samordna flertal upphandlingar för Växjöbostäder. Du agerar konsultativt och stödjande gentemot andra avdelningar inom bolaget samt samverkar kring inköpsfrågor med Växjö Kommun och branschorganisationer som HBV-förening och SKL Kommentus.
I arbetet ingår även arbetsuppgifter som:
* Ansvara för uppföljning och förnyelse av befintliga avtal
* Ansvara för upphandlingar och upprättande av nya avtal
* Hantering av avtalsuppsägningar
* Strategiskt inköpsarbete
* Omvärldsbevakning
Du rapporterar till ekonomichefen. Personalansvar ingår inte i tjänsten.
Din profil
Du som söker den här tjänsten har en god samarbetsförmåga och är duktig på att strukturera ditt arbete. Eftersom du är specialist i din roll är det viktigt att du är självgående och kan ta egna initiativ för att lösa problem som kan uppstå i arbetet. Vidare ser vi att du har ett stort engagemang och gillar att bistå andra med din kunskap på ett serviceinriktat, prestigelöst och affärsmässigt sätt.
Då du kommer ha stora kontaktytor ser vi att du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift är därmed ett krav.
För att trivas på Växjöbostäder bör du dela bolagets vision och värdegrund och efterleva det i ditt dagliga arbete.
För att du ska lyckas i rollen som inköpsansvarig har du som söker:
* Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av arbete inom inköp och upphandlingar
* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp eller annan inriktning som bedöms relevant
Meriterande är om du har arbetserfarenhet från offentlig verksamhet, entreprenad, bygg eller industri. Även grundläggande kunskaper och erfarenhet inom lagen om offentlig upphandling (LOU) är meriterande.
I övrigt har du goda kunskaper inom Office-paketet. Då du kommer att arbeta med upphandlingsverktyg är det en fördel om du arbetat med till exempel e-Avrop eller Tend-sign.
Övrigt
* Placeringsort: Växjö, resor kan förekomma inom Sverige
* Arbetstid: Vardagar 08-17, viss flextid kan tillämpas
* Omfattning: Tillsvidare, heltid
* Lön: Individuell lönesättning
* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Tycker du detta låter som din nästa utmaning? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag.
Växjöbostäder har i den här rekryteringsprocessen valt att samarbeta med Maxkompetens. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Isabelle Wallin på Tel: 0734-368102.
Vi ser fram emot din ansökan!
Ansökningar via mejl undanbedes.
Om Växjöbostäder
Växjöbostäder har ett stort utbud av välskötta lägenheter i både stadsnära och naturnära boendemiljöer. Vi erbjuder ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och är en viktig del av en hållbar utveckling i Växjö. Genom vår kunniga och engagerade personal skapar vi vardagstrygghet för våra hyresgäster. Vi är ett kommunägt bostadsbolag i Växjö med ca 100 medarbetare inom olika yrkesområden. Totalt har vi ca 9 000 lägenheter, varav 2 100 studentlägenheter.
Vår vision och värdegrund
Allt vi gör, gör vi med en tydlig vision - att bli Sveriges bästa hyresvärd. En viktig förutsättning är att vi har trygga och nöjda medarbetare som trivs på sin arbetsplats. Genom vår värdegrund VETA, som står för välkomnande, engagerade, trygga och affärsmässiga, har vi grunden till att nå vår vision. Genom VETA-ledarskap har alla möjlighet att vara med och påverka och säkerställa att företaget drivs på ett kvalitetssäkrat sätt.
Alla människors lika värde
Inom Växjöbostäder välkomnar vi alla dimensioner av mångfald. Vi är en inkluderande arbetsplats och vill vara en attraktiv arbetsgivare. Vi skapar öppenhet och förståelse för att kunna möta och förstå människors olika behov och förutsättningar.
Läs mer om oss på www.vaxjobostader.se.
Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning.