Inköpsansvarig till Växjöbostäder

Arbetsbeskrivning

Inköpsansvarig till Växjöbostäder

Har du erfarenhet av inköp och upphandlingar? Är du prestigelös och gillar att arbeta självständigt? Är du en engagerad och strukturerad person? Då är du personen som vi letar efter och vi på Växjöbostäder vill att du söker tjänsten som Inköpsansvarig redan idag.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att tillhöra vår ekonomiavdelning och arbeta tillsammans med åtta engagerade medarbetare. Du ansvarar själv för att arbeta med uppgifter som berör inköp och upphandlingsfrågor. Du kommer att driva, leda och samordna samtliga upphandlingar som berör den dagliga driften på Växjöbostäder. Du agerar konsultativt och stödjande i dialog med andra avdelningar på bolaget samt samverkar kring inköpsfrågor med Växjö kommun och branschorganisationer som HBV-förening och SKL Kommentus.

I uppdraget ingår arbetsuppgifter som:

* Ansvara för uppföljning och förnyelse av våra befintliga avtal
* Ansvara för upphandlingar och upprättande av nya avtal
* Hantering av avtalsuppsägningar
* Strategiskt inköpsarbete
* Omvärldsbevakning

Du rapporterar till ekonomichefen. Personalansvar ingår inte i tjänsten.

Din profil

Du har en god samarbetsförmåga och är van vid att strukturera ditt arbete. Eftersom du är specialist i din roll är det viktigt att du är självgående och kan ta egna initiativ, för att lösa de uppgifter samt utmaningar som kan uppstå i ditt arbete. Vidare ser vi att du har ett stort engagemang och gillar att hjälpa andra med din kunskap på ett serviceinriktat, prestigelöst och affärsmässigt sätt.

Du kommer att ha stora kontaktytor i din roll och du behöver vara kommunikativ och ha lätt för att samarbeta med andra. Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift är ett krav för denna roll.

För att du ska trivas här och kunna utvecklas tillsammans med oss på Växjöbostäder vill vi att du delar bolagets vision och värdegrund och följer dessa i ditt dagliga arbete.

För att du ska lyckas i rollen som inköpsansvarig har du som söker:

* Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av arbete inom inköp och upphandlingar
* Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp eller annan inriktning som bedöms relevant

Om du har arbetserfarenhet från offentlig verksamhet, entreprenad, bygg eller industri ser vi som en tillgång. Även grundläggande kunskaper och erfarenhet inom LOU, lagen om offentlig upphandling är meriterande.

Du har goda kunskaper inom Office-paketet och har erfarenhet av upphandlingsverktyg, en fördel är om du har arbetat med exempelvis e-Avrop eller Tend-sign.

Övrigt

* Placeringsort: Växjö, resor kan förekomma inom Sverige
* Arbetstid: Vardagar 08-17, viss flextid kan tillämpas
* Omfattning: Tillsvidare, heltid
* Lön: Individuell lönesättning
* Start: Omgående eller enligt överenskommelse

Tycker du detta låter som din nästa utmaning? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag.

Växjöbostäder har i den här rekryteringsprocessen valt att samarbeta med Maxkompetens. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Isabelle Wallin på Tel: 0734-368102. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökningar via mejl undanbedes.

Om Växjöbostäder

Växjöbostäder har ett stort utbud av välskötta lägenheter i både stadsnära och naturnära boendemiljöer. Vi erbjuder ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och är en viktig del av en hållbar utveckling i Växjö. Genom vår kunniga och engagerade personal skapar vi vardagstrygghet för våra hyresgäster. Vi är ett kommunägt bostadsbolag i Växjö med ca 100 medarbetare inom olika yrkesområden. Totalt har vi ca 9 000 lägenheter, varav 2 100 studentlägenheter.


Vår vision och värdegrund
Allt vi gör, gör vi med en tydlig vision - att bli Sveriges bästa hyresvärd. En viktig förutsättning är att vi har trygga och nöjda medarbetare som trivs på sin arbetsplats. Genom vår värdegrund VETA, som står för välkomnande, engagerade, trygga och affärsmässiga, har vi grunden till att nå vår vision. Genom VETA-ledarskap har alla möjlighet att vara med och påverka och säkerställa att företaget drivs på ett kvalitetssäkrat sätt.


Alla människors lika värde
Inom Växjöbostäder välkomnar vi alla dimensioner av mångfald. Vi är en inkluderande arbetsplats och vill vara en attraktiv arbetsgivare. Vi skapar öppenhet och förståelse för att kunna möta och förstå människors olika behov och förutsättningar.

Läs mer om oss på www.vaxjobostader.se.

Om oss

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 6 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Maxkompetens innehar branschens auktorisation för rekrytering och bemanning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 augusti 2020
  • Ansök senast: 4 september 2020

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024