OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sydved köper virke och erbjuder skoglig fullservice till skogsägare i södra Sverige. Bolaget omsätter årligen ca 3 miljarder kronor och anskaffar drygt 5,5 miljoner kubikmeter virke. Vi har närmare 18 000 uppdragsgivare, omkring 800 anställda direkt eller indirekt i entreprenörsföretag samt ett 80-tal kunder i bruk, sågverk och värmeverk. Sydved ägs av Stora Enso och Ahlstrom. Läs mer på sydved.se
Var med oss i utvecklingen av en hållbar framtidsbransch. Sydved växer och nu söker vi Inköpsansvarig varor och tjänster.
På Sydved söker vi nu en affärsmässig, handlingskraftig och relationsskapande person som ser skogen som sin framtid. Sydved har en stark position och är ett av landets mest intressanta skogsföretag. Genom åren har vi, med lång tradition och högt fokus på starka och hållbara affärssamarbeten byggt ett stabilt varumärke. Tillsammans med kunder och skogsägare strävar vi efter en hållbar framtid och lönsam verksamhet.
Vad innebär arbetet som Inköpsansvarig?
Det här är rollen för dig som trivs med möjligheten och ansvaret att påverka resultatet och företagets utveckling. Rollen innebär inköpsansvar för varor och tjänster inom Sydveds samlade verksamhet och med ett huvudansvar för anskaffning av drivningsresurser. Du arbetar för hela Sydved, där olika resursbehov har identifieras.
I rollen förbereder och genomför du anskaffning och upphandling av resurser mot definierat behov samt följer upp och administrerar ingångna avtal med våra leverantörer. Rollen innebär att du har ansvar för redovisningen av Sydveds resursbalans. Du har förmågan att bygga starka relationer och vinnande samarbeten. Dina branschnära kunskaper och erfarenheter ger dig handlingskraft att ta ansvar i rollen och utveckla Sydveds drivningsresurser framåt.
Du ingår i Virkesavdelningens enhet ”Inköp Varor & Tjänster” och driver ditt arbete på ett produktivt och effektivt sätt utifrån Sydveds strategi och målsättning. Du deltar och redogör för aktuella inköp mot satta mål i ett internt Inköpsforum och du ingår i avdelningens ledningsgrupp samt rapporterar till Sydveds Virkeschef.
Din Profil
Du har en relevant högskoleutbildning och erfarenhet av den skogliga branschen. Du är en kommunikativ lagspelare som är pålitlig, uppmärksam och utvecklingsinriktad. Din grundprofil är lösningsorienterad och du har en god förmåga att kombinera analys med strategi. Du motiveras av att uppnå resultat genom en god förhandlingsvana samt ett effektivt och strukturerat arbetssätt med goda erfarenheter av digitala arbetsverktyg.
Är du rätt person erbjuder vi anställning vid ett av landets vassaste skogsföretag där vi erbjuder en bra introduktion, härlig arbetsgemenskap och goda möjligheter till personlig utveckling genom utbildning. Vi är ett hälsosamt företag som fokuserar på hälsa och välmående med friskvårdssatsningar och regelbundna hälsokontroller. Dessutom erbjuder vi hybrida arbetsmöjligheter med både kontor och jobb hemifrån.
Övrig information
Plats: Lämplig placeringsort inom Sydveds verksamhetsområde
I denna rekryteringen samarbetar Sydved med FSK GROUP AB. Ansvarig rekryterare är Johan Sandahl, 0370-302501. Ansök snarast på www.fskgroup.se. Vi hanterar urvalet löpande.