Inköpsanvarig till Lechner i Strömsnäsbruk

Inköpsanvarig till Lechner i Strömsnäsbruk

Arbetsbeskrivning

Vi söker engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambition att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt arbete? Då kan du vara den vi söker!
För vår kunds räkning söker vi nu en inköpsansvarig till Lechner!
I rollen som inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt och indirekt material och tjänster.

Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på ledtider, kvalité, prisutveckling och risker, samt att förvalta relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska, ingår i företagets ledningsgrupp och är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/partner. Du är en målinriktad lagspelare med en 'can do' attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva förändringar inom organisation. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom verkstad- och/eller tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, engagerad och ansvarstagande.
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: senast 16 januari

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lechner Svenska Holding AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2022
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Postadress

Hinnerydsvägen 43 B
STRÖMSNÄSBRUK, 28734

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024