Inköpsanvarig till Lechner i Strömsnäsbruk

Inköpsanvarig till Lechner i Strömsnäsbruk

Arbetsbeskrivning

Vi söker driven och engagerad Inköpsansvarig till vår trevliga kund Lechner

Vill du arbeta på ett bolag ingående i en global koncern med ambitionen att vara en del av ett internationellt och mycket engagerat team? Har du erfarenhet av materialplanering och operativt administrativt inköpsarbete? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker vi nu en Inköpsansvarig till Lechner Svenska AB!
I rollen som Inköpsansvarig har du ett övergripande ansvar för företagets leverantörer, upphandlingar och inköpsstrategier. Arbetet omfattar inköp av både direkt, indirekt material och tjänster.

Du arbetar med att utveckla företagets leverantörsbas med tanke på kvalitet, ledtider, prisutveckling och risker, samt att förvalta och utveckla relationerna med nuvarande leverantörer för ett fortsatt långsiktigt samarbete.
Du verkar även som Projektinköpare i olika kundunika projekt och är delaktig i tvärfunktionella projektgrupper.

Du hanterar även det operativa inköpsarbetet genom att lägga inköpsorder för råmaterial och komponenter så att produktionen kan fungera utan störningar.
Det operativa arbetet omfattar leveransbevakning, hantera avvikelserapporter, returer och reklamationer, registervård i affärssystemet såsom löpande prisuppdateringar, registrering av nya artiklar, optimering av lagernivåer etc., mätning och uppföljning av nyckeltal, löpande leverantörsvärdering samt ansvar för den årliga lagerinventeringen m.m.

Du rapporterar till VD för Lechner Svenska AB, ingår i företagets ledningsgrupp och är personalansvarig för tre personer.

Vem är du?

För att lyckas i denna roll söker vi dig med stort intresse av att utveckla relationer med leverantörer/samarbetspartners. Du är en målinriktad lagspelare med en "can do"-attityd.
Du är en duktig förhandlare och du har förmågan att driva ett kontinuerligt utvecklings- och förändringar inom organisationen. Du är utåtriktad, kommunikativ, pedagogisk, självgående samt kan ha många projekt igång samtidigt.
Du kan arbeta strategiskt och vill vara en del av ett starkt team för att nå framgång.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper:
Relevant utbildning inom inköp, ekonomi eller teknik.
Alternativt tidigare arbetslivserfarenhet av inköp inom byggmaterial-, verkstad- eller tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i affärssystem och Officepaketet.
Behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift, tyska är starkt meriterande.
Som person är du noggrann, strukturerad, engagerad, långsiktig och ansvarstagande.
 
Tjänsten är en direktrekrytering till Lechner Svenska AB och vi tar gärna emot din ansökan redan idag!
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan till www.empleo.se

Uppstart: Enligt överenskommelse
Ort/Placering: Strömsnäsbruk
Omfattning: Heltid 
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Ansökningstid: Senast 31 mars 2022

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lechner Svenska Holding AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Postadress

Hinnerydsvägen 43 B
STRÖMSNÄSBRUK, 28734

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024