OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
KraftPowercon i Växjö behöver omgående förstärka med en strukturerad och serviceinriktad inköpsassistent
I rollen som inköpsassistent är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att assistera inköpsansvarig med orderbevakning och uppdateringar av olika slag. Även annan administration förknippad med inköpsprocessen förekommer i tjänsten. Dina främsta arbetsredskap i det dagliga arbetet är Excel, M3 och övriga Officepaketet.
Uppdraget kommer att initialt pågå under 2 månader, med start så snart som möjligt. Om alla parter är nöjda med samarbetet kan uppdragets omfattning komma att förlängas. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan(CV tillräckligt) så fort som möjligt.
Tjänsten är placerad i Växjö och utförs på plats.
Din profil
Vi söker dig som är en organiserad och noggrann person med god erfarenhet av att använda Excel och affärssystem i ditt dagliga arbete. Erfarenhet från M3 är önskvärt, samt goda kunskaper i Officepaketet. Utöver det ser vi gärna att du är social och serviceinriktad, van att ta eget ansvar och att du gillar att växla mellan uppgifter. Du arbetar strukturerat och har en förmåga att se helheten i det du gör. Du har relevant utbildning inom inköp eller materialplanering, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Förutom flytande Svenska så har du god förståelse i Engelska.
KraftPowercon är ett globalt företag med tillverkning i Växjö, Surte och Shanghai (Kina). Vi arbetar med avbrottsfri kraft, likriktare för vattenrening, ytbehandling och luftrening. www.kraftpowercon.com
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Administratör Magnus Andersson
031 97 97 05