OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sedan 2010 har Apotek Hjärtat varit med och ritat om spelplanen för den svenska apoteksmarknaden och är idag Sveriges största privata apotekskedja med närmare 400 apotek. Genom digitalisering och ett ökat fokus på e-handel ritas nu spelplanen om på nytt. Givetvis vill vi vara det självklara valet för våra kunder även online. Därför satsar vi nu extra på att utveckla vår digitala affär och söker efter en Inköpsassistent, som ska stärka vårt E-handelsteam.
Snabbfotad lagspelare med hjärta för E-handel!
Vi erbjuder dig en spännande och utmanande roll i ett drivet team. Tjänsten är ett vikariat på minst 12 månader med start så snart som möjligt och med goda möjligheter till förlängning. E-handeln är i stark tillväxt och vi söker dig som vill vara med på resan som en del i vår inköpsenhet, där du stärker upp teamet och är med om att driva utvecklingen framåt. Inköpsassistentens huvudsakliga uppdrag är att ansvara för uppgifter kopplade till operativt inköp som berörs vid utveckling och vård av Apotek Hjärtats växande webbsortiment. Du får en bred roll där du arbetar nära och stöttar kategorichefer samt har kontakt med både leverantörer och övriga delar av e-handeln. Tjänsten rymmer till stor del löpande administration såsom estimering, orderläggning, sortimentsoptimering samt artikelunderhåll. Du får här möjlighet att lära dig en inköpsfunktion och har stor frihet att själv utvärdera arbetsmetoderna för att optimera arbetsflödet. Som inköpsassistent är du den som ser till att det flyter på i ditt inköpsteam. Inköpsassistenten rapporterar till chefen för Sortiment & Försäljning E-handel.
Som inköpsassistent E-handel är ditt uppdrag att
* Arbetar i tät dialog med Kategorichef för att tillsammans effektivisera arbetsflödet som uppstår då en ny artikel ska tas in i sortimentet
* Samla in, strukturera och bearbeta produktdata i företagets system
* Administrera order mot leverantör
* Koordinera text- och bildmaterial mellan leverantör och kampanjansvarig e-handel
* Utveckla arbetssätt och för att uppnå optimalt arbetsflöde och högsta möjliga effektivitet
* Arbetar för att optimera sortimentet, förbättra kundupplevelsen för att öka försäljningen
Din utbildning/tidigare erfarenhet
Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom inköp eller ekonomi, med god administrativ kompetens och fingertoppskänsla. Vi ser gärna att du har erfarenhet från dagligvaruhandeln/e-handel, företrädelsevis inom administration/inköp. Du är en god kommunikatör och en van användare av Excel. För att trivas i din roll bör du känna dig bekväm i administrativa arbetsuppgifter samtidigt som du är driven, utåtriktad och är orädd inför att utmana och ta egna initiativ för att på bästa sätt hantera alla delar i inköpsprocessen. För att lyckas är det viktigt att du har ett öga för detaljer, drivs av att skipa ordning och reda samt har förmåga att hålla flera bollar i luften samtidigt. Du har lätt för att samarbeta med andra och har en positiv attityd!
Vi tror att du som person är intresserad av att skapa och utveckla kunderbjudande och försäljning. Du är en natural born teamplayer som hugger i där det behövs och jobbar gärna mot deadlines. Du trivs bäst bland ordning och reda och agerar utan att blinka. Du gillar att vara där det händer och vågar utmana, har öga för detajler och lämnar inget lämnas åt slumpen. Har förmåga att prestera i ett högt tempo och har redan reagerat på att 'detaljer' var felstavat.
Tjänsten är ett vikariat på heltid med start i så snart som möjligt löper till 12 månader framåt, men goda möjligheter till förläggning.
Tjänsten är placerad på Apotek Hjärtats och ICAs huvudkontor i Solna.
Du tillhör avdelningen e-handel och rapporterar till chef Sortiment & Försäljning E-handel, Malin Söderström.
Har du frågor om tjänsten når du Niklas på telefon 079-061 28 18.
Ansökningar behandlas löpande, sista ansökningsdagen är 10 september.