OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TRANTER International AB är en av de ledande leverantörerna i världen av värmeväxlare.Våra produkter används när man på ett effektivt sätt vill överföra värme från ett medium till ett annat.Användningsområdena finns främst inom industri, marin, kyla samt VVS och fjärrvärme.TRANTER i Sverige sysselsätter 150 personer och omsätter 400 miljoner kronor, varav mer än 90 % går på export.Vi har ett tjugotal säljbolag i Europa, Asien och Australien.Vår världsomspännande organisation arbetar nära kunderna och hjälper dem att ligga i frontlinjen.Inom de flesta av de marknader, såväl geografiska som kundsegment, som Vårt huvudkontor samt produktion ligger i Vänersborg och marknad/försäljning är placerad i Stockholm.Vill du läsa mer om företaget.INKÖPSASSISTENT sökes Vi söker en ersättare till vår Inköpsavdelning, med placering i Vänersborg.Avdelningen består av fyra personer.Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår inköpsfunktion.Arbetsbeskrivning Ditt ansvar kommer i huvudsak bestå av att, med stöd av vårt affärssystem (MAPICS) ansvara för utfärdande av inköpsordrar för våra produktsortiment, leveransbevakning, sammanställning av prognoser samt koordinering av vårt Kanban system.Allt i syfte att erhålla produkter i rätt tid, antal och kvalitet. Vem är du?Du bör ha erfarenhet av tidigare inköps- eller logistikarbete.Ditt arbete präglas av noggrannhet, struktur och du är en god administratör.Du är en van datoranvändare och har mycket goda kunskaper i engelska.Som person har du lätt för att samarbeta och trivs i en kravställande organisation.Du tycker att det är viktigt att sätta kunden i fokus.Sista ansökningsdag 2007-01-15.