OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Antar du utmaningen? Vi är ett av de mest framgångsrika och snabbast växande livsmedelsföretagen i Europa. Med fler än 6000 butiker i nästan alla länder tillhör Lidl de stora aktörerna inom Europas dagligvaruhandel. I Sverige har vi sedan starten i september 2003 öppnat fler än 100 butiker och vi fortsätter att växa. Vår grundide och nyckel till framgång är vår enkelhet, vilket präglar hela vårt agerande. Vi köper in och säljer vidare med målsättningen att erbjuda våra kunder det dagliga behovet av varor med bästa kvalitet till förmånligaste pris. Det är en spännande uppgift. Varje dag på nytt. Inköpsassistenter Vår inköpsavdelning befinner sig i en kraftig expansion. Därför söker vi nu ännu fler motiverade medarbetare till vårt team på huvudkontoret i Solna. Om du vill vara en viktig del i denna spännande och utmanande process ser vi fram emot din ansökan. Arbetsuppgifterna varierar mycket vilket ger dig möjligheter att utvecklas och skaffa nya kunskaper I ditt dagliga arbete ingår bland annat att assistera våra inköpare med: . dokumentation . leverantörskontakt och kontakt med övriga delar av företaget . rapportskrivning . uppdatering av vårt affärssystem . övriga administrativa uppgifter Din profil: . Du kan arbeta under eget ansvar . Du är duktig på att formulera dig i tal och skrift . Du tycker om att interagera med andra . Du är initiativrik . Du har hög stresstålighet och kan "hålla många bollar i luften" . Du har hög ambitionsnivå och hög arbetskapacitet . Du har vana från Excel och Word . Du behärskar tyska såväl skriftligt som muntligt Din ansökan: Vill du ta chansen och bli del av ett ungt och mycket dynamiskt företag? Skicka då snarast in din ansökan, meritförteckning, betygskopior och gärna ett foto till: Lidl Sverige KB "Inköpsassistent" Box 4093, 171 04 Solna Eller ansök online på: www.lidl.se Sista ansökningsdag: 10 augusti