OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till koncernstab inköp Arbetsuppgifter Du kommer att utgöra ett kvalificerat administrativt stöd till våra inköpare. Arbetsuppgifterna är varierade och innebär bland annat att göra utvärderingar, uppföljningar, beställningar och översättningar. Du skriver ut underlag, bevakar leveranser och gör löpande avstämningar med inköpsansvariga. I arbetet ingår även fakturahantering och arkiveringsarbete. Arbetet innebär kontakter inom Bolidenkoncernen samt med olika myndigheter och leverantörer. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med Boliden som stationeringsort och tillträde enligt överenskommelse. Utbildning och kvalifikationer Gymnasieutbildning är ett krav, gärna kompletterat med vidareutbildning i språk och ekonomi. Arbetet sker till stor del på engelska varför vi kräver att du kan uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt. Behärskar du ytterligare något språk är det en fördel. Du bör ha god datorvana och du kan hantera Office-programmen. Erfarenheter av liknande arbetsuppgifter är meriterande. Som person är du flexibel och serviceinriktad och ser samarbete som en självklarhet. Det är också viktigt att du har integritet, ordningssinne och gärna tar egna initiativ.