Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Randstad söker inköpsassistenter för uppdrag i Göteborg.

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara behjälplig och assistera inköpare i det dagliga arbetet. Du arbetar löpande med att uppdatera affärssystem med rätt information om produkt och leverantör. Du kontrollerar att systemen beräknar i enlighet med överenskomna priser och andra villkor. Du kommunicerar och rapporterar avvikelser och felaktigheter. Du arbetar med administration av samtliga förekommande uppgifter i artikelregister med hela flödet från registrering av nya artiklar till avslutande av utgående artiklar.



Din bakgrund
Du som söker har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot data/IT, inköp eller finansiell utbildning. Meriterande är kunskaper om inköpsprocessen. Flytande engelska och svenska i tal som skrift. Goda kunskaper i MS Office är ett krav. Har du erfarenhet av SAP är detta meriterande.

Dina egenskaper
Som person är du noggrann, ansvarfull, analytisk och strukturerad. Du trivs med att arbeta med detaljerna, ifrågasätter uppgifter som inte är korrekta. Vidare förstår du helheten och konsekvenser av felaktiga eller saknade uppgifter. Du har ett väl utvecklat siffersinne och tycker om att arbeta med siffror. Du är kommunikativ, har god samarbetsförmåga och har också förmåga att arbeta självständigt mot deadlines och mål.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren.
Som konsult på Randstad erbjuder vi dig möjligheten att skaffa bred erfarenhet och arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken. Vi ser våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och som konsult är du Randstads ambassadör och vårt ansikte utåt. Söker du en arbetsplats som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas som konsult på Randstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Provanställning Heltid
  • Publicerat: 31 juli 2015

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023