OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Primetail är den snabba, flexibla partnern åt de stora bolagen. Våra kunder är internationella bolag med närvaro i Sverige och en omsättning över 500 Mkr. Med specialistkompetens levererar vi konsolideringslösningar där vi hjälper stora inköpsorganisationer att effektivisera sina inköp och sänka sina kostnader. Frihet, engagemang och kommunikation är de värdeord som styr vårt arbete.
Fortsatt expansion gör att vi till en ny befattning söker en inköpsassistent som tycker om ordning och reda men som också vill vara med på en spännande resa hos ett företag i stark tillväxt.
Du kommer att jobba med enklare operativt inköp och diverse administrativa uppgifter. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad och noggrann och hugger in där det behövs inom inköp och logistik. Lagarbete och lyhördhet i gruppen är viktigt, men också att du jobbar självständigt i det dagliga.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Bistå inköpsgruppen med inköp utifrån prognoser och inköpsförslag i affärssystemet
Underhåll av leverantörsdatabasen och artikeldatabasen
Registrering av ordererkännanden
Leveransbevakning av inköpsorder
Uppföljning av leveransprecision och kvalitet
Hantering av reklamationer
Bistå vid in- och utleveranser på lagret
Framtagning av rapporter och analysunderlag
Krav:
Flytande svenska, i tal och skrift
Kunna kommunicera på enklare engelska med leverantörer
Grundläggande kunskaper i Excel
Meriterande:
Vana av att jobba i ett affärssystem
Vana av att använda Excel i det dagliga arbetet
Erfarenhet av kvalitetsarbete och ISO9001
Erfarenhet av reklamationshantering
Flytande engelska, i tal och skrift
Ytterligare språkkunskaper, t.ex. italienska, tyska, franska osv