Inköpsassistent

Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Brinner du för inköp och administration och känner dig redo för nästa utmaning? Då har vi rollen för dig! Till spännande kund i Västerås söker vi omgående en inköpsassistent. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets - och kommunikationsförmåga. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
I rollen som inköpsassistent kommer du främst att assistera inköparen i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta med orderhantering, administration och leveransuppföljning. Vidare kommer du att ha dialog med så väl kollegor som leverantörer. Stor del av ditt arbete kommer ske i företagets affärssystem och vi ser därför att det att du har god dator- och systemvana.



Arbetstider
Heltid dagtid mån-fre 08.00-17.00

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom inköp. Du är bra på att bygga effektiva kontaktnätverk inom och utanför organisationen. Din personlighet präglas av målmedvetenhet, högt eget driv och att du får saker att hända. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet. Du trivs i ett arbete där du behöver vara flexibel och arbeta med prioriteringar.
Du talar och skriver obehindrat på så väl svenska som engelska.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-03-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023