Inköpsassistent

Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av rollen som inköpsassistent? Är du driven och ansvarstagande och trivs i en miljö där det händer mycket? Är du dessutom tillgänglig för start omgående? Då har vi det perfekta uppdraget till dig! Vi söker nu för kunds räkning en inköpsassistent till ett spännande företag i Uppsala med start redan i början av juni.

Ansvarsområden
Rollen som inköpsassistent innebär mycket administrativt arbete och huvuduppgiften är att skapa inköpsorder inom kundens affärssystem baserat på inköpsförfrågan.

Förekommande arbetsuppgifter;
Ansvar för den operativa aspekten av bearbetning av inköpsbegäran (P.R) på inköpsorder (P.O.) för icke-leverans
Ansvar för att skapa leverantörer i ERP-systemet och underhåll av masterdata i ERP-systemet
Ansvar för kontors- och administrativ verksamhet
Uppdatera priser / data i systemet
Ansvar för databasen över obligatoriska dokument och håll denna uppdaterad 
Skapa och skicka order; uppföljning
Spara alla register över inköp och arkivera dem
Övervaka specialprocess och kontrollera alla relaterade förfrågningar
Ge information om leverantörer, P.O.

Ekonomiskt ansvar (budget, försäljning osv.)
. Enligt QMS-1000

Arbetstider
Visstidsanställning med start i början av juni till oktober.  Heltid, kontorstider måndag-fredag.

Kvalifikationer
Krav
Du har en relevant högskoleutbildning för rollen som inköpsassistent eller tidigare erfarenhet från rollen.
Du talar och skriver både  svenska och engelska obehindrat.
Kunskap om tillverkning och kvalitetskrav inom läkemedels- och medicinteknikindustrin är en tillgång.

För att lyckas i rollen ser vi att du är bekväm med förhandling, har en teknisk förståelse samt en ekonomisk kunskap. Du har även en riskhantering och juridisk medvetenhet och du är van vid inköpsverktyg och olika metoder.

Som person är du driven, strukturerad och snabblärd. Du trivs med eget ansvar samt att samarbeta med din grupp, du bidrar till god stämning och ser helheten och driver arbetet framåt.

Erfarenhet
Du har 1 till 3 års tidigare erfarenhet av rollen som inköpsassistent.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023