Inköpsassistent

Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Nu växer vi och behöver förstärka vårt team med en inköpsassistent som vill vara med och utveckla bolaget vidare!

Vi erbjuder
Hos oss får du jobba i ett av Sveriges största familjeägda charkuteriföretag. Vi är stolta över att dagligen kunna producera och leverera goda charkvaror som korv, skinka och bacon till våra kunder. Vi jobbar med de finaste råvarorna och våra kunder finns över hela Sverige. Vi exporterar även ut till Norden och Europa.

Blir du en i vårt gäng kommer du att ha stora möjligheter att utvecklas. Du blir en i vårt stolta team som producerar fina och goda varor som sedan finns i butiker och på skolor, sjukhus mm över hela landet samt utomlands.

Vi finns i moderna lokaler i Sisjön, Göteborg. Vi växer och står inför stora spännande utmaningar och hoppas du vill vara med och utveckla laget till en vinnare!

Jobbet innebär
Som inköpsadministratör/assistent kommer du att jobba i nära samarbete med vår inköpschef. Du skall fungera som ett nav mellan mottagningen, inköp och våra leverantörer. Rollen innebär att du har många kontaktytor som produktionschefer och teamledare, inköpare, speditörer och leverantörer.

Du har en bred och varierad roll som innebär ansvar för följande områden:

- Registrering, hantering och uppföljning av inköpsorder
- Inventering av lager, material
- Inköp och planering med leverantörer och transportbolag
- Samordna och organisera inleveransavdelning/mottagningen på lagret
- Boka leveranser och koordinera logistikflödet


Du kan också komma att hoppa in på övriga arbetsuppgifter som behövs på kontoret.

Vi söker dig
Du har ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå eller lämplig inköpsutbildning. För att behärska rollen krävs att du har några års erfarenhet av arbete på en inköpsavdelning och vilket gett dig en god förståelse för administrationen och inköpsprocesserna.

Tidigare har du arbetat i något affärssystem, gärna GARP och dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda. Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Personliga kvalifikationer
Vi söker dig som är en god administratör med stort engagemang samtidigt som du är systematisk och analytisk.

Som person är du stresstålig och kommunikativ. Du gillar att jobba med siffror och administration. Att ha många bollar i luften och flera olika kontaktytor tycker du är roligt. Du är social och en expert på att samarbeta med andra.

För att trivas bör du tycka om att arbeta i ett högt tempo där besluten går fort. Du är självständig, flexibel, noggrann och ansvarstagande.

Anställningsvillkor Heltid, tillsvidareanställning. Vi tillämpar provanställning. Arbetstiderna är kontorstider med viss möjlighet att arbeta hemifrån.

Ansökan Urval görs löpande så kom med din ansökan redan idag.

För mer information om tjänsten kontakta Inköpschef Magnus Norrbin eller Frederick Larsson, vice VD.

Startdatum Så snart som möjligt eller efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023