OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tailor Store är ett internationellt e-handelsföretag som marknadsför skräddarsydda kläder till kunder i över 30 länder. Verksamheten grundades 2003 och sysselsätter idag, tillsammans med sitt dotterbolag, över 400 personer, varav ca 20 personer i Helsingborg.
Tailor Store är inne i en expansionsfas och behöver därför stärka upp vår produktavdelning med en inköpsassistent som också i denna expansionsfasen har stora möjligheter att växa i sin roll.
Rollen innefattar, men är inte begränsad till:
Assistera produktchefen vid inköp av nya material och prover
Skapa inköpsorder baserat på intern data
Leda kommunikationen (prisförhandling, ledtider, volym, fraktavtal m.m) med leverantörer
Kommunicera och samarbeta med Tailor Store International (TSI) produktionen i Sri Lanka gällande inköpsorder
Löpande rapportera och uppdatera relevant information och dokument relaterade till inkommande order.
Kontrollera och godkänna skeppningsprover
Hantera SKU produkter (lagersaldo, nya order, etc)
Assistera produktchefen med förberedelser inför bla marknadsaktiviteter, tex. inför/vid produktfotograferingar.
Du kommer rapportera till produktchefen
Om dig
Initiativtagande,välorganiserad, ansvarsfull, prestigelös
Öppen för att lära dig nya saker och ta dig an nya utmaningar
Önskan att växa in en större och mer ansvarstagande roll på sikt
En stark ‘team player’ med utomordentlig kommunikation
Din profil
Relevant utbildning inom inköp eller ekonomi
Relevant utbildning inom textil materiallära
Som person förväntas du jobba självständigt men med vägledning av produktchefen. Du ska vara driven att vilja utveckla din egen roll på sikt. Du kan uttrycka dig professionellt på både det svenska och engelska språket.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Loodberg