Inköpsassistent

Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till vår kund i Karlshamn söker vi nu en Inköpsassistent. Detta är ett konsultuppdrag under 6 månader med möjlighet till anställning hos kund.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som inköpsassistent kommer du att täcka följande områden:
- Dokumentation från kundens inköpsverksamhet
- Stödja organisationen med att lägga beställningar hos leverantörer
- Stödja organisationen och leverantörer vid uppdateringar i kundens leverantörsdatabas

Du kommer att ansvara för att hålla all inköpsdokumentation i god ordning och bevaka kundens inköpsmejl. I din roll servar du både interna och externa intressenter.

Din profil

För att bli framgångsrik i din roll har du en relevant utbildning helst från inköp, supply chain eller logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi tror att du har tidigare erfarenhet från att arbeta i en internationell affärsmiljö med administrativa uppgifter. Du har erfarenhet av att arbeta i affärssystemet SAP. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som är serviceminded, lösningsorienterad, strukturerad och driven. Rollen kräver att du är proaktiv och resultatorienterad. Du har ett strukturerat sätt att arbeta och interagera med såväl nödvändiga intressenter som kollegor. Även om du är självmotiverad, uppskattar du engagerat lagarbete för att nå gemensamma teammål. Du är serviceminded av natur och flexibel i ditt förhållningssätt. Då arbetet innebär många interna och externa kontakter är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att samarbeta. Vidare är du noggrann och arbetar strukturerat.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Daniel Stålbäck och nås på 0730-42 31 22 eller på daniel.stalback@unikresurs.se
Sarah Johansson och nås på 0737-09 89 72 eller på sarah.johansson@unikresurs.se


Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023