OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en kugge i att hjälpa industrin i sitt arbete för att bli fossilfria? Nu har du möjlighet att vara med på Meva Energy’s spännande tillväxtresa och hjälpa företag kraftigt reducera sina CO2-utsläpp och producera förnybar energi.
Meva Energy söker en inköpsassistent som kan hjälpa till att lägga beställningar och bistå vid förhandlingar med potentiella leverantörer. Du kommer att ansvara för att lära dig företagets inköpspolicy och procedurer, och vara en del i projekten för orderläggning och uppföljning. Rollen innebär också att sammanställa utvärderingar av offerter som underlag för att säkerställa att företaget alltid får den bästa lösningen för varje produkt som köps.
Ansvarsområden och uppgifter
Som inköpsassistent kommer du att arbeta i en matrisorganisation med rapportering till Inköpschefen för säkerställande att gällande procedurer och avtal efterföljs samt till de projekt som du jobbar i.
- Vårda och bibehålla goda relationer med våra leverantörer
- Granska inköpsavtal med inköpschefen och projekten för att säkerställa företagets och projektens behov.
- Hålla dig uppdaterad om marknadsläget i olika segment som är viktiga för projekten
- Administrera order mot leverantörer
- Leveransbevaka liggande order och följa upp differenser mellan lagda och levererade order.
Du får
- Arbeta i ett växande företag mitt i dess kommersiella genombrott.
- Vara del i ett tajt team där alla arbetar mot ett gemensamt mål
- Vara en del i lösningen för energiomställningen och stötta välkända multinationella företag i deras val av förnybara lösningar.
Kvalifikationer och färdigheter
För att lyckas i rollen som inköpsassistent tror vi att du har erfarenhet av orderläggning och uppföljning av order. Du bör ha vana att arbeta strukturerat och erfarenhet av att lägga order i affärssystem är meriterande. God datavana i MS-Office samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav, vi arbetar i en internationell miljö med kontakter både i Sverige och utomlands.
- Gymnasieexamen
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom inköp
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Meriterande
- Vana att arbeta med avtal
- Har kunskaper i polska eller annat europeiskt språk
Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper för att lyckas i denna dynamiska roll i ett växande företag
Arbetet är heltid på plats vid vårt kontor i Hisingsbacka, Göteborg.
Kollektivavtal finns.