Inköpsassistent

Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi nu en Inköpsassistent med administrativ erfarenhet 

Om uppdraget
I detta uppdrag som kommer du primärt att arbeta som administrativt stöd med särskilt fokus på leverantörsregistrering och kontakt med leverantörer. I uppdraget ingår att säkerställa att all masterdata från leverantör är kvalitetssäkrad och användbar för hela verksamheten. Det innebär bland annat ett tätt samarbete med företagets leverantörsreskontra för att säkerställa korrekta uppgifter på leverantör. Syftet är att möjliggöra att fakturor kan betalas. Dessutom kommer du avlasta avdelningens konsultavropare med enklare administration i avropssystemet KeySourcing Tool.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Att via telefon och mejl guida leverantörer hur de registrerar sig i inköpsportalen.
Kvalitetskontrollera registrerade leverantörsuppgifter och föra över dessa till andra affärssystem (M3, Maximo).
Säkerställa, uppdatera och underhålla masterdata (grunddata) för leverantör i våra affärssystem.
Utföra administrativa uppdateringar i inköpssystemet.
Hantera andra inkommande samtal och e-post från leverantörer och interna kontakter.
Krav: Erfarenhet av administrativt arbete
Goda kunskaper i Excel och MS Office
Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
Vana att arbeta med många parallella informationsflöden
Tidigare arbetslivserfarenhet
Gymnasieutbildning eller annan kompetens/erfarenhet som uppväger gymnasiekompetens
Meriterande Intresse av förekommande arbetsuppgifter på en inköpsavdelning
Erfarenhet från arbete i M3
Personliga egenskaper Strukturerad och noggrann med sinne för detaljer
Vara god kommunikatör
Agera proaktivt och självgående
Lätt för att sätta sig in i nya rutiner och processer
Van att ta egna initiativ

Omfattning: Heltid, april-dec 2023
Placering: Stockholm, med viss möjlighet till distansarbete


Intresserad?
För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anna Flanagan på anna.flanagan@humancapital.se
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person så vänta inte med din ansökan. 

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Ej tillgänglig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Human Capital Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2023
  • Ansök senast: 11 april 2023

Besöksadress

Kungsgatan 5
STOCKHOLM

Postadress

Slöjdgatan 9
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023